Nové BMW M5 bude přímým konkurentem nedávno představeného rychlého sedanu Mercedes-AMG E 63 S, jehož přeplňovaný osmiválec nabízí 612 koní a jako první nabízí systém pohonu všech kol, který lze deaktivovat a z auta udělat zadokolku. Dlouho se očekávalo s čím přijde mnichovský konkurent a vcelku logicky se dočkáme BMW M5 s podobným systémem, jako má právě Mercedes. M5 se tedy z klasické zadokolky promění na vůz s aktivním pohonem všech čtyřkol s možností vypnutí pohonu předních kol. Zuříte? Zbytečně, protože zadokolka byla tak výkoná, že měla problém výkon přenést na silnici. 

Je to vcelku logická situace, protože rychlé sedany těžknou a k tomu sílí. Výkon je už tak velký, že ho pohon pouze jedné nápravy nedokáže relevantně přenést na silnici. U M5 zadní kola často hrabala nebo je krotil stabilizační systém. Přeci jen jde o dálniční křižníky, které se umí neskutečně rychle přesunou z jednoho místa na druhé. I proto přichází tento chytrý pohon všech čtyř kol. Podle prvních detailnějších informací to vypadá, že si jej každá automobilka vyrábí a vyvíjí sama. Nové BMW M5 bude mít pohon všech kol xDrive s trojicí jízdních režimů. Standardem bude klasický pohon 4WD. Ten bude možné přepnout do sportovní varianty 4WD sport, dovolující lepší stáčení do zatáček a efektivnější výjezdy z nich. Jako vždy bude preferována zadní náprava a systém bude umět pracovat aktivně tak, že omezí výkon na vnitřním a naopak zvýší výkon na vnějším kole. Tím pomůže zatáčet. 

Třetí režim budou milovat drifteři a jmenuje se 2WD. Tady se odpojí pohon přední nápravy a M5 tak nabídne snadný přechod do přetáčivého smyku. I tady bude pracovat inteligentní samosvorný diferenciál, který dokáže přesunout točivý moment mezi levým a pravým kolem. Mezi motorem a pohonem kol bude nová 8stupňová automatická převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic. Ta nabídne extrémně krátké časy řazení a optimální rozložení převodových stupňů. 

Pod kapotou bude osvědčený přeplňovaný osmiválec, který prošel dalším laděním a poskytovat by měl výkon přes 600 koní. Technická vylepšení zahrnují vyšší vstřikovací tlak, nová turbodmychadla, výkonnější mazací a chladicí systémy a také upravený, lehčí výfukový systém. Bližší technické specifikace ještě nejsou známy. Očekávat můžeme také větší využití karbonu, snížení hmotnosti okolo 100 kilogramů a také vylepšený aktivní podvozek. Interiér bude vycházet z nové generace BMW řady 5 akorát s tím rozdílem, že bude mít výrazně sportovnější nádech.