Článek
Know-how, které stálo za vavříny ve WRC naštěstí nepřijde vniveč. Ne, není to tak, že by FIA povolila homologaci letošního speciálu a jeho použití soukromníky - nad tím, už se dávno zavřela voda. Stejní inženýři ale dělali na rallycrossovém speciálu pro Pettera Solberga a Johana Kristofferssona. Tenhle tovární rallycrossový tým se vypraví už brzy lovit skalpy. A nebude to mít vůbec jednoduché, protože jejich Polo bude stát proti podobně svalnatému Focusu Kena Blocka, ale taky proti vozům Sebastiena Loeba nebo Mattiase Ekströma. Startovní pole bude hodně výběrové a určitě bude na co koukat. Začíná se už za osm dní v Barceloně, ale v květnu a v září se série podívá i do Německa, takže s trochou snahy můžete tuhle smetánku vidět v akci na vlastní oči.
Polo GTI RX je samozřejmě postaveno na odlišných vnitřnostech. Zatímco zrušený WRC speciál měl pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 380 koní, rallycrossové monstrum má foukaný dvoulitr o síle 570 koní. Díky zpřevodování a hrubé síle umí vystřelit na stovku za 1,9 sekundy. Maximálka je někde pod dvoustovkou, ale o tu při plnokontaktním ježdění na krátkých okruzích vlastně vůbec nejde. Už za osm dní uvidíme, jak bude Polo reprezentovat v téhle disciplíně. Snad se mezi ostatními neztratí. Konkurence je mimořádná a tomu by měl odpovídat i divácký zážitek.