Hlavní obsah

Na autě vydělá Porsche v průměru skoro půl milionu korun

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedávno jste se mohli dočíst o tom, že škodovka je druhá nejvýdělečnější automobilka koncernu. Drží se hned za Porsche. Jak to? Protože v Mladé Boleslavi se prodá víc aut. Marže na jednom voze jsou ale úplně jinde.

Článek

Je to jednoduchá matematika - Porsche loni prodalo 238 tisíc vozů a vykázalo zisky někdem kolem 4 miliard dolarů. Pokud přehlédneme, že má automobilka zisky i odjinud, můžeme velmi černobílými počty dojít k číslu zhruba 425 tisíc Kč, které Porsche na jednom autě vydělá. U Ferrari vás čarování s kalkulačkou dovede k číslu víc než pětinásobnému, ale všichni víme, že Ferrari prodává 25x méně vozů, takže výkonnost Porsche rozhodně stojí za pozornost. Co za ní stojí? Nejde o to, že by Porsche své vozy nějak šidilo. Většina peněz se vydělá na příplatkové výbavě, kterou si zákazníci automobilky milerádi dopřejí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tajemství je v ochotě Porsche nabídnout svým zákazníkům zajímavé příplatkové prvky, aniž by se zbytečně kupily do nesmyslných paketů, jak tomu bývá u jiných automobilek. Performance příplatky jsou přehledně členěné a jejich volba často zajistí, že bude mít auto vyšší hodnotu v případě, že se ho časem rozhodnete prodat. Podobně si ostatně počínají i zákazníci jiných sportovních vozů, u Porsche se ale zisky šplhají vzhůru, protože se s bohatou příplatkovou výbavou prodá každé z 238 tisíc aut. A jde to bez bolesti a přemlouvání, protože zákazníci sami vědí, že chtějí něco navíc.

Reklama

Načítám