Čína je pro škodovku jedním z nejdůležitějších trhů, prodá tady 300 tisíc vozů a do pěti let by chtěla tuhle cifru zdvojnásobit. Ano, zhruba třetina všech prodaných škodovek se udá právě v Číně, a tak není divu, že pro tenhle region chystá automobilka nejen specifické modely, které v Evropě nedostaneme, ale upravuje na míru i ty souběžné. Octavia je tu nejprodávanějším vozem mladoboleslavské automobilky, takže není divu, že krátce po uvedení faceliftované verze v Evropě následuje i ta čínská. Vypadá ovšem vedle té naší jako chudý příbuzný.

Není to nic překvapivého, protože Škoda musí v Asii tlačit na cenu - má tu konkurenci nejen z domácích řad, a tak auta dostávají jenom to opravdu nejpotřebnější. Octavia je tu dostupný standard, Superb a Kodiaq pak očividná prémie. Na asijském trhu škodovka nemá evropské stigma lidového vozu s komunistickými kořeny, takže vedle ostatních značek nikdo nekouká mezi prsty. Facelift přichází se čtyřočkem, nad kterým u nás zrovna nejásáme, ale možná vás na první pohled zaujme jiná věc - zezadu vypadá liftback trochu jako Superb, od kterého přebírá horizontální svítilny. K téhle kličce zjevně došlo, aby si i zákazníci Octavie připadali jako v dražší vlajkové lodi - sbližování designu různých modelů je v Evropě naprosto běžné, takže je otázka, jestli nás podobná finta taky nečeká. To ale až v příští generaci.

Čeho si všimnete na druhý pohled? Octavia Scout vyjíždí na až legračně malých kolech (patnáctky nebo šestnáctky), které se v podbězích ztrácejí. A čtyřočko nemá LEDkové proužky, takže vypadá ještě obyčejněji. A to jsme ještě nenahlédli pod kapotu, kde se mj. skrývá stará dobrá atmosférická šestnáctistovka. Šetřit se holt musí všude. Věříme ale, že i v Číně bude oktávka spolehlivým dělníkem silnic. Rostoucí prodeje a obliba u místních obyvatel ostatně dokazují, že na velký kufr a simply clever řešení slyší všude.