Hlavní obsah

Nový Mustang přichází o šestiválec. Bude někomu chybět?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro evropské zákazníky je to neviditelná oběť, protože se s aktuální generací Mustanga dovážely jen dvě motorizace - famózní GT s pětilitrovým osmiválcem Coyote a oturbený Ecoboost, známý např. z Focusu RS.

Článek

V Americe šel přitom šestiválcový Mustang ještě donedávna slušně na odbyt. Jeho zákazníky ovšem byly výhradně autopůjčovny. Těžko hledat typičtějšího zástupce letištních parkovišť Avisu nebo Budgetu. Kolony kupátek a kabrioletů s šestiválcem byly vždy připraveny ukojit sváteční řidiče, kteří si po tisících kilometrech za volantem starých sedanů chtěli splnit sen o sporťáku a nechtělo se jim připlácet za prémiovou osmiválcovou verzi. Pomalejší a často výbavou skromný Mustang byl tzv. za hubičku a autopůjčovny ho dostávaly vyloženě za hubičku. Byla to symbióza a láska na první pohled, která držela šestiválec tak dlouho nad vodou, protože V8 byla prostě po všech stránkách lepší.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ford si to uvědomil s faceliftem Mustangu v roce 2011, kdy zvednul výkon atmosférického šestiválce o neuvěřitelných sto koní. Statečná jednotka o objemu 3,7 litru rázem uměla 305 koní a sám mohu potvrdit, že jezdila moc hezky a žrala i při ostřejším zacházení na USA sympatických deset litrů na sto kilometrů. Jenže kvůli emisním normám jí - stejně jako nedávno šestiválci v Superbu - pomalu běžel čas do popravy. Ta ostatně přišla i v konkurenčním Camaru, kde se po vzoru Mustangu nahrazovalo přeplňovaným čtyřválcem. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Ostatně Ford už od roku 2015 nutí Ecoboosty autopůjčovnám pod cenou, aby vyzmizíkoval případnou poptávku po šestiválci - toho jste loni horko těžko hledali na stránkách, takže si ho běžný smrtelník ani nemohl objednat, a když už to zkusil, zjistil, že příplatková nabídka je hodně omezená. Ford zkrátka šestiválec milosrdně udusil. A teď se bude tvářit jako že nikdy neexistoval.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co dostáváme výměnou? Smíme si nechat osmiválec! To je věc, přes kterou v USA nejede vlak, a tak se museli cifršpióni hodně snažit, aby udrželi dojnou krávu ve formě. Do budoucna se spekuluje, že osmiválec bude jen v modelech Shelby, nebo v nejvyšší verzi ve spojení s elektrickým hybridem, zatímco nižší verze budou mít čtyřválcový a šestiválcový Ecoboost. Na druhou stranu, s pět dekád starým receptem si není radno zahrávat. Uvidíme, co nás čeká v příští generaci. Facelift té aktuální je i přes poměrně razantní přepracování předních a zadních partií spíše evolucí než revolucí. Pětiválec to možná dotáhne na kulatých 450 koní (Ford zatím oficiální hodnoty nezveřejnil), Ecoboost bude mít větší krouťák a za příplatek si můžete pořídit tlumiče MagneRide, které byly zatím k dispozici jen u Shelby GT modelů. Maličkosti, ale potěší. Není důvod si myslet, že by nový nový Mustang měl být v čemkoliv pokažený. A to jsou pro nejprodávanější kupé doma i ve světě jednoznačně dobré zprávy.

Reklama

Načítám