Článek
Předem ale musíme zadržet nadšené kupce - baterie už je sice na světě jako prototyp, ale do aut se pravděpodobně dostane až v roce 2020. Samsung momentálně jedná s Teslou, BMW, Fordem a dalšími automobilkami, které by měly zájem články odebírat nebo případně licencovat technologii (v případě Tesly se dá očekávat, že si výrobu zajistí sama ve své gigatovárně). Baterie hodlá Samsung produkovat v Maďarsku, kde nainvestoval 357 milionů dolarů. Samsung zapracoval především na hustotě, takže na menší plochu vtěsná trvanlivější baterky a díky tomu se dopracuje ke kapacitě, která umožní dojezd až 600 kilometrů.
Mnohem důležitější je ale schopnost rychlonabíjení, díky níž se baterie dobije na 80% kapacity už za dvacet minut. Ano, při srovnání s čerpacími stanicemi bychom si dokázali představit poloviční nebo třetinovou dobu, aby to bylo "k vydržení", ale dvacet minut je docela fér. Dojdete si na benzínku něco koupit, zkontrolujete na mobilu maily a uběhne to jako voda. Pokud se to vyplatí cenově, většina lidí na tuhle daň přistoupí. Navíc lze očekávat, že se tenhle čas podaří během několika let stáhnout na vysněných pět minut. A pak už nebude o čem.
Jen doufejme, že se Samsungu povedlo odstranit všechny mouchy. Po aféře s explodujícími bateriemi mobilu Note 7 má v tomhle směru co dohánět. Baterky do aut jsou naštěstí něco úplně jiného a navíc může korejský gigant technologii ladit - dost možná se dočkáme ještě lepších parametrů v době, kdy budou tyhle baterky připravené do výroby. Že by se konečně začaly elektromobily přesouvat do praktické, použitelné fáze?