Za Fordem Bronco stáli stejní lidé jako za Mustangem a dokonce i myšlenka byla podobná - kompaktní, dostupný offroad (šlo o první kompaktní SUV od Fordu), který bude moci soupeřit i s etalonem segmentu, Jeepem CJ-5 - nástupcem slavného Willyse a předchůdcem Wranglera. V první generaci měl Bronco vlastní platformu a osvědčenou techniku, díky které dodnes zůstává oblíbeným u bláznů do těžkých terénů. Původní Bronco se ovšem nikdy nedostal před CJ-5 a později musel trochu vyrůst, aby odpovídal požadavkům doby. Už neměl vlastní platformu a došlo k několika kompromisům. I proto je nejoblíbenější ona nejstarší verze, kterou si fandové neustále opravují a hýčkají. A borci v Icon vám dokonce za pět, šest milionů korun postaví zbrusu nové Bronco z odolnějších materiálů a moderním interiérem. Takové futuretro by si nechal líbit každý, ale brzy už nebude potřeba, protože Ford Bronco se v roce 2020 vrátí na silnice.

Ford v Detroitu definitivně oznámil, o čem se už dlouhé měsíce šuškalo. Ford Bronco je zpátky a zamíří do stejného segmentu jako Jeep Wrangler. Zbývalo vyřešit zásadní otázku pamětníků i dnešních teréňáků - bude to SUV nebo offroad? S potěšením vám můžeme prozradit, že Bronco bude mít žebřinový rám a postaví se tedy po bok hardcore "džípů". Ano, bude těžší a trochu neohrabanější při běžném popojíždění po zpevněných vozovkách, ale v terénu se nebude kroutit a zvládne to, na co si všechny ty mainstreamové slečinky mohou nechat zajít chuť. Až čas ukáže, jestli trumfne Wranglera, který brzy také přijde s novou generací a na rozdíl od Bronca se nikdy nepřestal vyrábět. Tak či onak bude skvělé, že budou na trhu dva takhle dostupné offroady. V případě Bronca lze navíc počítat se silnou aftermarket scénou, takže budou po Americe jezdit zvednutá Bronca na třiatřicítkových gumách. A tak to asi má být.

 

Nám by se líbilo, kdyby to Bronco dotáhnul i k evropským břehům. Jistě, asi ho nepotřebujeme (minimálně si to bude myslet vedení automobilky), ale... ale... my ho chceme. Wrangler nás hrozně baví a tohle je zábava ze stejného soudku. Na spekulace je ale příliš brzy - nevíme, co bude pod kapotou, nevíme, jaký bude mít nový Bronco kukuč a co vlastně bude umět. Historky o té vůbec první generaci jsou ale dostatečné lákavé, aby nás naplnily příjemným očekáváním. Tak snad se bude historie opakovat.