Hlavní obsah

Nejrychlejší, nejsilnější a nejšílenější Mercedes všech dob

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes zatím jen jednou v celé své historii vyrobil něco tak exkluzivního, jako se chystá vyrobit nyní. Po LeMans placce CLK GTR, která se dostala do sériové výroby přijde hypersport s technologií formule 1.

Článek

V následujících letech nás čeká něco velmi speciálního. Výrobce luxusních vozů pro konzervativní zákazníky se utrhne a postaví šílenost, která bude mít kolem 1 000 koní, bude stát přes 2 milióny eur a dostane se maximálně k 300 vyvoleným a vybraným zákazníkům. Mercedes-AMG Project One má být tou správnou oslavou 50 let sportovního oddělení AMG. Zároveň se tím stane ještě exkluzivnějším konkurentem LaFerrari, McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder Hybrid.

Foto: Archiv Garáž.cz

O co tady půjde? Mercedes toho zatím moc neukázal ani neprozradil, ale počítáme s tím, že většinu informací a první reálné obrázky uvidíme v květnu. Na pátý měsíc je totiž naplánovaná oslava výročí oddělení AMG, které svou činnost odstartovalo v roce 1967. Právě pro tuto slávu Mercedes-AMG připravuje hypersportovní stroj, který bude mít uprostřed pohonnou jednotku z formule jedna, tedy přeplňovaný zážehový šestiválec do V o objemu 1,6 litru, který bude pohánět zadní nápravu. Navíc mu bude pomáhat i elektromotor. První informace mluví o rozdělování výkonu elektromotoru mezi přední kola, což by znamenalo, že hypersportovní Project One bude mít nejspíše dva elektromotory na pravém a levém předním kole. Celkový výkon by měl činit 1000 koní. O hmotnosti se zatím nemluví, ale můžeme předpokládat, že tady bude hrát prim karbon a lehké materiály.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatím nebylo jasně stanoveno, kdy se auto dostane na trh, ale už si ho začínají vybírat zákazníci. Z našich zdrojů víme, že v Čechách jsou tři zájemci, kteří musí prokázat status správného potencionálního zákazníka hypersportu. Jde o to se pouze představit a ukázat svůj dosavadní vozový park. Mercedes to dělá dobře, protože tímto způsobem eliminuje překupníky. Postupně budeme celý projekt sledovat a přinášet nové informace.

Placka z LeMans

V roce 1998 Mercedes předvedl něco neuvěřitelného. Do sériové výroby převedl speciál CLK GTR, který postavil pro závody kategorie GT1 v LeMans. Byla to nutnost, aby mu FIA schválila homologaci. Bylo potřeba vyrobit 25 kusů a Mercedes spolupracoval se společností HWA. K pohonu byl použit dvanáctiválec o objemu 6,9 l s výkonem 604 koní. Nakonec bylo vyrobeno 20 variant kupé a 6 roadsterů. Jako nové stálo CLK GTR zhruba 1,5 milionu dolarů a nyní dosahují hodnoty až 1 000 000 dolarů.

Reklama

Načítám