Když měli v Kopřivnici volné ruce, vždycky bylo výsledkem nějaké úžasné auto. Právě tak se zrodil i monopost 602 Sport, který má základ v osobním Tatraplanu. Jeho základní konstrukce z ocelových trubek je zakryta duralovou karoserií, která pojme dvoučlennou posádku. Čtyřválec pocházel z Tatraplanu a dostal čtyři karburátory. Druhý vyrobený exemplář dostal motor V8 z Tatry 603, ale pro tento monopost ho inženýři posunuli před zadní nápravu. Hotový byl za pouhé dva měsíce.

Dne 25. září 1949 se konala Cena města Brna a Bruno Sojka zde s novým monopostem startoval. A nejen startoval, ale dokázal vyjet skvělý výsledek – vítězství ve třídě a druhé místo celkově. Ve stejný den odpoledne byla pořádána i Velká Cena Československa, která je dodnes považována za jediný závod Formule 1 konaný na našem území. Sojka se s Tatraplanem přihlásil i do něj a slavných jmen typu Chirona, Fariny (oba na Maserati) nebo Cortese (Ferrari) se vůbec nezalekl. Nakonec do cíle dojelo jen 11 aut, ale mezi nimi na devátém místě i Bruno Sojka, což na první podobný závod nebylo špatné.

Bohužel to bylo poprvé a naposledy. Podobný závod už se u nás nikdy nepořádal a o Sojku i jeden z monopostů jsme záhy přišli. V roce 1951 totiž trénoval na Ecce Homo u Šternberku, kde měl nehodu, při níž tragicky zahynul. Druhý monopost přežil jen o dva roky déle, kdy v něm havaroval Josef Chovanec při pokusu o stanovení rychlostního rekordu. Při první jízdě dosáhl rychlosti 210 km/h a následná snaha o další posunutí rychlostní hranice se mu stala osudnou. Během druhého pokusu měl nehodu, ze které naštěstí vyvázl jen s lehkkým zranění, ale monopost kompletně shořel. Další exemplář už ale kopřivnická automobilka nepostavila a své závodní působení, tak na nějaký čas musela ukončit.