Hlavní obsah

Kombíky nevymřely! Renault představuje novinku s obřím kufrem a normálním motorem. Jezdí za 4,6 l/100 km

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejnovější přírůstek do francouzské rodiny se jmenuje Symbioz a láká především na praktičnost pro početné rodiny na kompaktním půdorysu.

Článek

Škála modelů SUV značky Renault je dnes velmi pestrá, přesto Francouzi našli skulinku, kam ještě jednu novinku napasovat. I nový Symbioz je vlastně zvýšené SUV, ale s nataženým batůžkem vzadu po vzoru kombíků a vnitřním prostorem jako u rodinných MPV. Na to české rodiny slyší!

Symbioz má na délku lehce přes 4,4 metru a spadá mezi CapturAustral. Design rozvíjí současný styl Renaultu, příď zdobí nepřehlédnutelné světelné elementy v nárazníku, zbytek vozu je ale spíše elegantně uhlazený a podtržený netradičním designem až devatenáctipalcových litých kol.

Benefitem rodinného vozu má být především praktičnost. Symbioz láká na standardní objem zavazadlového prostoru 492 litrů. Zadní lavici však můžete posunout až o 16 centimetrů, čímž se kufr navýší na parádních 624 litrů. A když sedačky zcela sklopíte, dostanete rovnou ložnou plochu a 1 582 litrů místa.

Foto: Renault

Pracoviště řidiče vychází z ostatních moderních renaultů, chlubí se však nespočtem úložných prostor. Jen přihrádka před spolujezdcem pojme sedm litrů, celkem má posádka k dispozici skoro pětadvacet litrů.

Novinka dále láká na košatou výbavu. SUV-kombík může dostat elektrické ovládání pátých dveří, prosklenou střechu bez roletky, již supluje funkce zneprůhlednění, středovou 10,4″ obrazovku multimediálního systému se službami od Googlu, prémiové audio Harman Kardon, ambientní osvětlení interiéru nebo aktualizace vzduchem bez nutnosti navštívit servis.

Nechybí ani armáda bezpečnostních a asistenčních systémů včetně rozpoznávání značek, automatického nouzového brzdění při couvání nebo autonomní řízení druhé úrovně. Obrovským benefitem renaultu je samostatné tlačítko na levé straně od volantu, které stačí dvakrát stisknout, a ty méně otravné pomocníky tak snadno deaktivujete.

Symbioz je k dispozici s jediným motorem, konkrétně full-hybridem, který kombinuje benzinovou šestnáctistovku se dvěma elektromotory, a společně dodávají 145 koňských sil. Renault říká, že auto zvládne až 80 % času ve městě jezdit pouze na elektřinu a ve srovnání s konvenčním spalovákem uspoří až 40 % paliva. V kombinovaném cyklu slibuje novinka spotřebu 4,6 l/100 km. Ač jde o hybrid, pohotovostní hmotnost vozu se vešla pod hranici 1,5 tuny.

Horká novinka Renaultu se vyrábí v modernizovaném závodu Valladolid, na českých cestách by se měl Symbioz objevit ještě letos. Tajemstvím zatím zůstávají ceny. Víme však, že tuzemští zákazníci budou vybírat ze čtyř výbavových stupňů – Evolution, Techno, Iconic a Esprit Alpine.

Související témata:
Renault Symbioz
Načítám