Článek
Zvenčí Soul moc změn nevykazuje. On je jeho design výjimečný sám o sobě, takže větší pozornosti okolí se tento model asi ani dočkat nemůže. Výraznější změny se ale odehrály uvnitř a hlavně pod kapotou. Právě tam totiž najdete nově i motor 1.6 T-GDI.
Pokud chcete rozklíčovat jeho název, je to Turbo Gasoline Direct Injection, tedy turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva. Fanoušci Korejců jej znají z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT. U modelu Soul je nejvýkonnějším motorem a plní tak funkci vrcholné verze Soulu. Jeho výkon je 204 koní a na stovku se pak rozjede za 7,8 sekundy. Maximálka je 200 km/h. Automobilka slibuje průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km a emise 156 g/km.
Výkon jde na přední kola přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. Můžete si volit i z několika jízdních režimů - normal, eco a sport, čímž ovlivníte účinek posilovače řízení. Vzhledově je pak auto odlišeno jiným nárazníkem a maskou či osmnáctipalcovými koly s novým designem, uvnitř jsou zase sportovní černooranžová sedadla a (bohužel) zploštělý volant. V menším rozsahu pak byl omlazen i vzhled slabších verzí modelu Soul, které mohou mít bi-xenonové světlomety a diody pro denní svícení.
Modernizace se dočkalo i MPV Kia Carens, které se představí s novým designem a interiérovými materiály v lepší kvalitě. Poprvé se také model Carens dočkal systému DRiVE WISE na podporu řízení a systému rozpoznávání mrtvých úhlů RCTA.