Hlavní obsah

Bugatti vyrobilo třístý Chiron, trvalo mu to pět let

Foto: Bugatti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti představilo model Chiron poprvé na ženevském výstavišti v roce 2016. Francouzská automobilka pevně ukotvená pod křídly koncernu Volkswagen plánuje vyrobit celkem 500 kusů (a pár navíc v rámci limitovaných edicí). V Molsheimu nyní slaví významný milník – vznikl Chiron s pořadovým číslem 300.

Článek

Bugatti Chiron je fascinující stroj. Může se vám nelíbit jeho design, může vám se svou pořizovací cenou připadat moc snobský, ale jeho technickou vyspělost prostě nelze ignorovat. Naprosto unikátní osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní dovede auto vystřelit na „stovku“ za nicotné dvě a půl sekundy. Nejvyšší rychlost 420 km/h z něj udělala nejrychlejší auto planety. To vše za nejméně 60 milionů korun.

Tento nástupce Veyronu se vyrábí ve francouzském Molsheimu. Hovořit v tomto případě o výrobní lince je zcela nepatřičné. Maximum práce probíhá manufakturním způsobem s až pedantskými testy kvality (ještě o nich bude řeč). Není divu, že automobilka „chrlí“ Chirony celkem ležérním tempem – od roku 2016, kdy se tento hypermoderní automobil představil, se ve zdejší továrně postavilo 300 aut. To dává průměr 5 Chironů za měsíc.

Zájemců o Chiron je mnohonásobně více, než kolik dokáže (nebo chce, přeci jenom to zvyšuje exkluzivitu) Bugatti vyrobit. Není tak divu, že jenom na zapsání do pořadníku se čeká roky, samotná výroba objednaného kusu s na míru upraveným lakem karoserie a interiéru pak zabere zhruba devět měsíců.

Výroba Chironu je přepečlivá, vždyť jenom samotné lakování karoserie zabere tři týdny. Zajímavostí je, že motor a převodovka se nevyrábí v samotném Molsheimu, tyto dva stěžejní komponenty produkuje německý závod Volkswagenu.

Chiron absolvuje několik testů na údajně nejvýkonnější motorové brzdě světa, dále několik jízdních testů v reálném provozu, kdy dosahuje rychlosti přes 300 km/h. V tomto případě se automobil celý jeden den balí do speciální průhledné fólie, nadto dostane speciální kryt podvozku a kol, která se střídají na testovacích kusech. Nic nesmí být poškrábané nebo poškozené.

Jubilejní třístý vyrobený Chiron v edici Pur Sport (vyrobí se jich jenom 60). Automobil je lakovaný černým lakem Nocturne, který krásně kontrastuje s detaily z šedého karbonu. Hezkým detailem je nápis BUGATTI na zadním křídle. V interiéru se objevuje stejná barevná kombinace, tedy dominantní černá s šedými detaily.

Jedno z nejvíce fascinujících současných hyperaut světa tak dosáhlo důležitého milníku. Zbývá vyrobit posledních 200 Chironů...

Reklama

Související témata:
Načítám