Hlavní obsah

Následovník Jamese Hunta, který měl opravdové Big Balls.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Pokud je nějaký moment z kariéry jezdce jménem Martin Brundle, o kterém bychom měli psát coby o vzpomínce, tak za to stojí dvě spektakulární nehody, ze kterých si vůbec nic nedělal. Přesně ve stylu Jamese Hunta

Článek

Brit Martin Brundle musí mít pověstné Huntovy „big balls“. Jak jinak si vysvětlit jeho věčnou jízdu na hraně a nadhled nad nehodami, které si za svou kariéru užil. Dnes byste to do toho komentátora Formule 1 asi neřekli, ale rozhodně nikdy nejezdil opatrně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hvězda Brundlea zářila už ve sportovních autech třídy C, ze kterých má i titul z roku 1998. Závody na 300 mil v Doningtonu 1990 a Silverstone 1991 odřídil celé sám, zatímco jinde se střídali dva řidiči. V Silverstone z toho bylo třetí místo a rekordní čas na kolo při posledním okruhu. Z auta jej pak zcela vyčerpaného museli vynést, to vše proto, aby získal místo v Benettonu pro rok 1992.

Právě jste viděli jeho nehodu z roku 1996, kdy jeho Jordan udělal v Melbourne salto. Situaci na videu rozebírá s Davidem Coulthardem. Brundle z auta vylezl a utíkal do boxů pro náhradní monopost. Podle zbytků auta měl být ale nejspíš po smrti. Podobnou situaci však jakoby už dávno znal.

Tohle byla Velká Cena Monte Carla 1984. Brundle tady svůj Tyrell rozmázl o svodidla nevídaným způsobem už v kvalifikaci. Bezpečnostní prvky ve formulích tehdy nebyly nic moc a tak toho z auta moc nezbylo. A Brundle už vzápětí zase po svých míří do depa. Vysílačkou už mu šéf týmu Ken Tyrell hlásí, že náhradní auto se chystá a zbývá mu ještě 8 minut kvalifikace. „Výborně, a na kterém okruhu vlastně jsem?“ Zatraceně, tohle je úplně jiný závodník než Hamilton, nemyslíte?

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama