Hlavní obsah

Proč každý den stojíme před Prahou v kolonách, když tady třetí pruh je? Zjistili jsme, proč se nesmí využívat

Foto: ŘSD

Je už takovým denním chlebem, že se na dálnici D11 před Prahou srocuje kolona aut, která pomalým tempem poskakuje kupředu. Řidiči však po levé straně míjí zašrafovanou oblast, co by šla krásně použít jako pruh. Proč tomu tak není? Zapátrali jsme a tuhle záhadu odhalili.

Článek

Dálnice D11 a její okolí mají pár záhad. Tou nejznámější je asi zřícenina kaple Povýšení sv. Kříže, ke které se vážou pověsti o sabatech čarodějnic a další události, které stavbu označují za prokletou.

Běžný motorista ale řeší záhadu jinde, konkrétně ve směru na Prahu za sjezdem na Úvaly a Brandýs nad Labem okolo obce Nehvizdy. Tam totiž každý den vyvstávají dvě otázky, a to „proč to tady zase stojí?“ a „proč tady nejsou tři pruhy?“.

Je totiž skutečností, že když od předmětného sjezdu/nájezdu poskakujete směr hlavní město, tak po levé straně je dostatečně široký pruh, jen je zašrafovaný a oficiálně nepoužitelný. Pokud byste jej přece jen použili, je za to bloková pokuta na místě do 1 500 Kč.

Foto: Mapy.com

Proč nemůžeme jezdit třemi pruhy? Ten vlevo je přece dost široký…

Takže proč, proč, proč? Kontaktovali jsme Ředitelství silnic a dálnic, kde se nám ochotně věnoval (děkujeme!) Jan Rýdl z tiskového oddělení. A odpověď je vlastně prostá. „Protože bychom v Praze narazili do zdi.“ Tedy obrazně řečeno.

Finální úsek D11 před Prahou a počáteční úsek směr z Prahy byl po opravě realizované v minulých letech skutečně zamýšlen v režimu 3+3 pruhy. Jenže když mělo dojít ke kolaudaci třech a třech pruhů, tak zatímco ve směru z Prahy část rozšíření můžeme užívat jakožto dlouhý odbočovací pruh, ve směru do Prahy se jen koukáme na šrafování.

Načítám