Článek
Jeli jste někdy ve svém vlastním autě opravdu na hraně, třeba na závodní okruhu v rámci jízd pro veřejnost? Po pouhých dvou, třech kolech vylezete zpocení až na zadku, zvlášť pokud se podobným radovánkám nevěnujete pravidelně. A je úplně jedno, jestli máte rodinné kombi nebo nabroušený hatchback. Běžně totiž řídíte doslova na půl plynu a jakmile se soustředíte na brzdné body, ideální stopu a ještě máte oči i na zádech, kdyby vás náhodou dvojnásobnou rychlostí objíždělo Porsche, začne vám tělo pracovat na plné obrátky.
Jakmile vyměníte ostrý osobák za nějakou oldschoolovou klasiku nebo rovnou závoďák, přidá se i při půl tuctu kol k psychickému vysílení i to fyzické. Všimnete si, že auto dělá kravál, je v něm jako v peci a je extrémně nepohodlné. Závodní vůz navíc umožní brzdit později a o to drsněji, lepivé gumy vám dovolí projet zatáčku vyšší rychlostí, takže všechny ty síly bude muset absorbovat vaše tělo - záda, šíje, ruce... na co si vzpomenete. A to pořád mluvíme o nějakém dvacetiminutovém stintu.
A teď si představte osm až deset hodin za volantem závodní superspeciálky. Ford GT má velké ambice a chce na čtyřiadvacítce v Le Mans všem ukázat záda. A proto je potřeba na takovou zátěž pořádně potrénovat. Nejen v kokpitu, ale i v posilovně. Čtyřiadvacítky se nedají s ničím srovnat, takže už jenom ochota do tohohle podniku jít a vystavit své tělo nepoznané zátěži, se musí ocenit. Schválně se mrkněte na video závodníků z modrého oválu, abyste měli lepší představu o tom, jak těžkou prácí to závodění vlastně je.