Hlavní obsah

Takhle u Fordu trénují na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Le Mans se blíží a u Fordu to berou zodpovědně. Vhodné náčiní ve formě závodního Fordu GT už mají, ale důležité je taky potrápit těla pilotů, které dostanou během závodu pěknou nakládačku.

Článek

Jeli jste někdy ve svém vlastním autě opravdu na hraně, třeba na závodní okruhu v rámci jízd pro veřejnost? Po pouhých dvou, třech kolech vylezete zpocení až na zadku, zvlášť pokud se podobným radovánkám nevěnujete pravidelně. A je úplně jedno, jestli máte rodinné kombi nebo nabroušený hatchback. Běžně totiž řídíte doslova na půl plynu a jakmile se soustředíte na brzdné body, ideální stopu a ještě máte oči i na zádech, kdyby vás náhodou dvojnásobnou rychlostí objíždělo Porsche, začne vám tělo pracovat na plné obrátky.

Jakmile vyměníte ostrý osobák za nějakou oldschoolovou klasiku nebo rovnou závoďák, přidá se i při půl tuctu kol k psychickému vysílení i to fyzické. Všimnete si, že auto dělá kravál, je v něm jako v peci a je extrémně nepohodlné. Závodní vůz navíc umožní brzdit později a o to drsněji, lepivé gumy vám dovolí projet zatáčku vyšší rychlostí, takže všechny ty síly bude muset absorbovat vaše tělo - záda, šíje, ruce... na co si vzpomenete. A to pořád mluvíme o nějakém dvacetiminutovém stintu.

A teď si představte osm až deset hodin za volantem závodní superspeciálky. Ford GT má velké ambice a chce na čtyřiadvacítce v Le Mans všem ukázat záda. A proto je potřeba na takovou zátěž pořádně potrénovat. Nejen v kokpitu, ale i v posilovně. Čtyřiadvacítky se nedají s ničím srovnat, takže už jenom ochota do tohohle podniku jít a vystavit své tělo nepoznané zátěži, se musí ocenit. Schválně se mrkněte na video závodníků z modrého oválu, abyste měli lepší představu o tom, jak těžkou prácí to závodění vlastně je.

Reklama

Načítám