Hlavní obsah

První jízda: Volkswagen Golf GTI 2017

Foto: Archiv Garáž.cz

Po dlouhé době se u Volkswagenu Golf, jednoho z nejprodávanějších modelů světa, objevil facelift. Nyní se tento model začal prodávat rovněž v České republice a my si vyzkoušeli jak diesel, tak přiostřené GTI.

Článek

O novém Golfu jsme se rozvyprávěli již několikrát. Kuba pro vás kupříkladu natočil video z mezinárodního představení. Je to po dlouhé době facelift - v posledních letech dělal Volkswagen rovnou nové generace, tentokrát se ale rozhodl jen pro osvěžení sedmého Golfu. A nešel na to špatně - diodová světla, virtual cockpit, velký displej infotainmentu s gesty, nové barvy, motory i převodovky - na všechny části auta se dostalo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vůz se nyní začal nabízet také v České republice a při té příležitosti jsme měli možnost krátce se projet v některých verzích novinky. Doposud se Golf prodával zejména ve třech barvách - bílé, černé a šedé, respektive stříbrné. To se ale má nyní změnit - Volkswagen chce Golfu vdechnout více barevnosti, více individualizace. Proto se objevují nové veselé barvy včetně výrazné zlaté, větší procento vozů by rovněž mělo být prodáno ve verzi R-line s atraktivním bodykitem, který je nyní opravdu velmi podobný tomu, co najdeme na regulérním Golfu R.

Foto: Archiv Garáž.cz

My jsme jako první usedli za volant hatchbacku ve výrazné zlaté barvě. Pod kapotou se nacházelo dobře známé dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní, avšak nově ve spolupráci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která nahradila dřívější šestistupňovou skříň. Na první pohled se toho uvnitř mnoho nezměnilo, pokud tedy nepočítáme Virtual cockpit, který již máme zažitý z Passatu, a nový infotainment, ke kterému zatím nemáme vážnější připomínky, protože funguje příjemně, má hezkou grafiku a dokonce i dobře reaguje na gesta. Jízdně pak auto rovněž potěšilo - s adaptivními tlumiči bylo komfortní, snadno ovladatelné a nechybělo dobré odhlučnění. Snad jen motor se ozývá více, jenže tohle TDI mělo vždycky hrubší chod a předpokládáme, že se ještě utiší s přibývajícími kilometry. Již nyní mu však nechyběl citelný nástup výkonu, který dnes u mnohých podobně výkonných motorů postrádáme.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hned poté jsme ale usedli do dosavadního vrcholu, modelu GTI. Varianta R sice byla na prezentaci rovněž přítomna, ovšem zatím jen staticky - její oficiální představení teprve proběhne. GTI bylo v poměrně základní specifikaci. Mělo sice adaptivní tlumiče, ale jinak šlo o variantu s manuálem a výkonu 230 koní, tedy bez samosvorného diferenciálu. Tohle auto je již několik generací spíše příjemným cesťákem a autem na každý den, než vyloženě ostrým modelem, což platí i o této variantě. Proto potěší a snad až překvapí velmi dobrá míra komfortu a snadné ovládání auta. Zvuk je o něco výraznější, ale jinak vás na autě v podstatě ani jako obyčejného uživatele nic nebude obtěžovat. Dvoulitr pod kapotou je přesně takový, jak si ho pamatujeme - pružný, ochotný, točivý a s minimální prodlevou. Možná mu trochu chybí charakter, ale opět říkám, že já osobně bych se na GTI nedíval jako na vyloženě ostrý sportovní model - od toho tu byla verze Clubsport.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud na to trochu šlápnete, možná vás překvapí, že výfuk, byť dosti utlumený elektronickým zvukem posílaným do kabiny, si nyní dokáže odfrknout i s manuálem a zvenku auto zní zajímavěji. V zatáčkách pak s otevřeným diferenciálem a na zimních pneumatikách nečekejte žádné zázraky, GTIčku sedí spíše plynulá svižná jízda, než hledání limitů. Přechází totiž poměrně brzy do nedotáčivosti a je rovněž trochu svázán elektronikou, kdy se dostanete maximálně na režim ESC Sport, který stále dosti zasahuje do řízení a kontroly trakce na limitu. Jako rychlé, avšak stále civilní auto pro mladší, starší i ženy ale GTI funguje skvěle. Doufejme, že i tentokrát vznikne kromě verze Performance se samosvorem i pořádně ostrá varianta, jako byl Clubsport. Mimochodem základní cena GTI 692.900 Kč není na dnešní cenové poměry tak vysoká, jak jsme čekali.

Foto: Archiv Garáž.cz

Modernizovaný Golf tedy dle očekávání nepřináší žádnou revoluci, spíš jde o jemné dolazení již tak velmi dobrého stroje.

Reklama

Načítám