Hlavní obsah

Citroën C4 Picasso 1,6 HDI - Najdi 10 rozdílů

Foto: Archiv Garáž.cz

Kdybych měl vybrat oblast, ve které Citroen vyniká, tak to jsou určitě rodinná auta. Model Picasso je v nabídce Citroen pevně zakotven od roku 1999, kdy přišla první verze postavená na modelu Xsara. Teď tu máme faceliftovanou variantu už druhé generace postavené na základech modelu C4.

Článek

Základní Picasso postavené na model C4 se dočkalo zatím dvou generací, přičemž ta druhá je v polovině životního cyklu, takže na začátku roku došlo na tradiční facelift. Ten je tak decentní, že na hledání změn na exteriéru a v interiéru byste potřebovali lupu. To na druhou stranu nesnižuje kvality tohoto Citroënu jakožto rodinného vozu. Kratší Picasso vyniká právě variabilitou, praktičností a pohodovým podvozkem. Nic dalšího se vlastně od něho ani neočekává. 

Operativní leasing Citroen C4 Picasso

Foto: Archiv Garáž.cz

Design se zásadním způsobem změnil s příchodem druhé generace, kdy se z "ošklivého" káčátka stalo relativně pohledné a zakulacené auto. Světla se rozdělila do dvojího uspořádání, kdy vrchní úzký diodový proužek navazuje na charakteristickou masku chladiče. Ve faceliftované verzi došlo k ještě většímu zůžení proužku světel a úpravě předního nárazníku. Ten měl ve své vrchní části další úzký proužek, který se pro tentokrát výrazně rozšířil a rozdělil předek na dvě části. Zvětšily se také otvory pro přívod vzduchu a okolí mlhovek ve spodní části dostalo stříbrné orámování. Zadní část zůstala téměř beze změn, jen se lehce poupravilo vnitřní uspořádání svítilen, které jsou po faceliftu ve full LED a mají 3D efekt. Suše subjektivně mohu konstatovat, že design druhé generace se mi líbí a z Picassa udělala na první pohled líbivé auto. Zadní část s pátými výklopnými dveřmi také poukazuje na praktičnost vozu. Jsou extrémně vykrojené až do boků karosérie a nabízejí téměř bezkonkurečně pohodlný a velký přístup do zavazadlového prostoru. Extrémně nízká je nakládací hrana. Já bych ještě Picasso vzadu vybavil odrazkami pod pátými dveřmi, tak jako to má Opel Insignia Combi, které by v noci osvětlovaly zadní část po otevření pátých dveří. 

Foto: Archiv Garáž.cz

V interiéru se toho měnilo ještě méně. Došlo na výměnu dekorů, úpravu barevných kombinací a orámování výdechů v imitaci chromu. Rovnou zmíním jeden mínus, který se vztahuje k motivům dvojice displejů, které si můžete měnit dle svých představ. Tři ze čtyř barev se dají snést, ale oranžová připomíná probarvení displejů z devadesátých let. Celkově je pro mě řešení dvojice velkých displejů nad sebou trošičku příliš. Je příjemné, že před řidičem je dobrý výhled a centrální umístění mě docela baví, ale přijde mi zbytečný ten další displej pod ním. V dnešní době chytrých telefonů by stačil jen ten horní, na kterém by se snadno dalo nastavit a zobrazit úplně všechno. S ergonomií interiéru nebyl žádný problém a celkově mě těšil svou praktičností jak vepředu, tak i na zadních sedadlech. V přední části je nadprůměrné množství odkládacích prostorů, které se pro rodinu hodí na delších cestách či dovolené. Držáky nápojů, dostatečně dimenzované dveřní kapsy a velká schránka na mnoho drobností za řadící pákou podtrhují praktičnost auta. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Když se pak přesunete dozadu, zjistíte, že zde Picasso nabídne trojici samostatných sedadel, která jsou posuvná a jejich opěradla nastavitelná. Tím dají možnost celé pětičlenné posádce pohodlně se posadit a překonat dlouhou cestu. Díky posouvání si tak můžete z Picassa vytvářet pohodlný autobus nebo náklaďák. Kapacita zavazadlového prostoru se totiž podle posunutí sedadel mění z 537 na 630 litrů, což není vůbec špatná hodnota. Po kompletním sklopení druhé řady sedadel se zvětší až na 1 709 litrů. Manipulace s druhou řadou sedadel je navíc velmi snadná. V interiéru jsem našel ještě jednu drobnost, která potěšila, a tou je nastavení masážních funkcí sedadel a vyhřívání, které nemáte u dveří po levé ruce, ale hezky viditelně po pravé ruce u středového tunelu. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Citroën C4 Picasso odpovídá i jízdně rodinnému zaměření, především díky zpřevodování manuální převodovky. Na test jsme měli vznětovou variantu 1,6 BlueHDI s výkonem 120 koní a právě šestistupňovým manuálem. Bohužel, jednotlivé rychlosti jsou tak odstupňovány, že poslední šestý rychlostní stupeň můžete řadit tak od 160 km/h. Tedy pokud vám vadí jezdit s podtočeným motorem. I proto se od Picassa nedočkáte výraznější dynamiky z nižších otáček. Pokud máte rádi svižnější jízdu, musíte motor točit a řadit až po překročení hranice 3500 otáček. Na druhou stranu má tohle naladění vliv na nízkou spotřebu, takže i když nebudete přemýšlet nad stylem jízdy, jen těžko překročíte hranici šesti litrů. Spořiví řidiči se hravě dostanou i pod pět. O trošičku horší to je s podvozkem, který by se dal označit za "želatinový". I přesto, že je měkce naladěn, tak přenáší výrazné rázy do interiéru a sebemenší nerovnost ho rozhodí. Občas si poskočí, ale většinou se karosérie v uložení prostě zavlní. Nefunguje ani v zatáčkách, hodně se naklání, řízení má dlouhý převod a celkově dává v každém okamžiku najevo, že rychlost tady není na místě. Osobně si však myslím, že cílová skupina tohoto vozu bude s tímto podvozkem v pohodě. 

Citroën C4 Picasso prošel dalším faceliftem, který žádným způsobem nezměnil jeho dobrý, pro rodinu zaměřený charakter. Testovanou verzi v prostřední výbavě Feel pořídíte za vcelku příjemných 529 900 Kč, což v je akční cena při využití financování od Citroenu. 

Technické údaje: Citroen C4 Picasso Feel 1,6 BlueHDI

Motorvznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem1560
Výkon88 kW (120 k)/3500
Toč. moment300 Nm/1750
Převodovka6stupňová manuální
Max. rychlost189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h11,3 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)4,4/3,5/3,8 l/100 km
Provozní/užitečná hmotnost1395/555 kg
Rozměry (délka x šířka x výška)4438 x 1826 x 1625 mm
Rozvor2785 mm
Objem zavazadelníku537-630/1709 l
Objem nádrže55 l
Základní cena529 900 Kč

Reklama

Načítám