Hlavní obsah

Český DJ má rád i auta, podívejte se na jeho EVO 7!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Možná to znáte - koupíte si auto pro zábavu, často spíš levnější a oprýskané, s tím, že jej za pár měsíců prodáte. Jenže nakonec zjistíte, že pod tou zbědovanou slupkou je skvělý kus auta, které si zaslouží zachránit. Tak to měl i Lukáš Souhrada známější spíše jako DJ Lucky Boy.

Článek

Svět DJů je veliký a pokud se o něj nezajímáte, tak možná Lukáše Souhradu alias Lucky Boye neznáte. Je to však nesmírně pracovitý kluk, který hraje na turné s Rytmusem a Kontrafaktem, dělá manažera dalším raperům, můžete si ho poslechnout na velkých českých festivalech a v neposlední řadě je to obrovský petrolhead, který miluje auta. O jeho kariérním úspěchu svědčí i to, že jej podporuje celá řada firem, jako například Monster Energy, Vans, Meatfly a dokonce i Jack Daniels. Velkou podporou je pak Mercedes-Benz Centrum Moravia Sever, tedy ostravský dealer značky Mercedes, od kterého má Lukáš auto pro cesty na koncerty a akce. Sám DJ Lucky Boy pak založil značku Furt Bokem na podporu driftů v Česku. Driftovat zkouší se svým upraveným Nissanem 350Z. Mimo to hraje také na akcích jako je Mistrovství světa v motokrosu či brněnské závody Moto GP.

Nás na něm však zaujala jiná věc, a to je projekt jeho Mitsubishi Lancer Evo 7. Tohle auto si Lukáš koupil poté, co chtěl čtyřkolku na zimu. "Lidé mi říkali, že nic lepšího z běžné produkce na zimu není. A protože mám japonská auta rád, úplně jsem se pro Evo nadchnul. Chtěl jsem zkusit chování na sněhu na vlastní kůži!" dodává Lukáš. Vybral si tedy levný kus, u kterého nebudou vadit drobné zimní škrábance. Žluté Evo nevypadalo na první pohled zrovna vábně, očividně mělo dříve těžký život, nicméně mechanicky se tvářilo slušně. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Původně ale s Evem úplně nepočítal. "Hledal jsem čtyřkolku na zimu a už jsem znal obyčenou Imprezu. Chtěl jsem tedy něco lepšího, a tak jsem pokukoval po Impreze GT. A pak jsem jednou v noci brouzdal po internetu a ze srandy jsem si řekl, že se podívám na Eva, protože je každý opěvuje. Najednou tam na mě vyskočilo tohle žluté za vcelku přijatelné peníze, hned jsem tedy majiteli psal. Ten mi odpověděl do 5 minut, tak jsem v neděli vyhrabal všechny své našetřené peníze a jel tam. Byl jsem u auta čtyři hodiny a nakonec jsem ukecal cenu tak, abych si Evo mohl odvézt - dal jsem za něj všechny peníze, co jsem měl. Pán se s autem těžce loučil a já doufal, že nedopadnu podobně, že bych si k němu vybudouvat takový citový vztah. Ale když sednu za volant, dopředu mě žene těch 380 koní a auto na sněhu funguje přímo neskutečně, pak z něj nechci vystoupit a jen jedu znovu natankovat! Evo se prostě nedá jen tak prodat. Koupit jej bylo to nejlepší rozhodnutí!" vysvětluje Lukáš.

Foto: Archiv Garáž.cz

Postupem času tedy auto Lukáše naprosto dostalo. V prvé řadě bylo mechanicky lepší, než se čekalo, navíc s výkonem posíleným na 380 koní jelo vážně moc hezky. Podmanivý charakter stroje, který na sněhu přímo vykrystalizuje, dostane každého, kdo to s řízením myslí vážně a chce se na sněhu vyblbnout. Beskydy, odkud Lukáš pochází, jsou navíc krajem rally, takže podobné auto je zde přímo fantastické. Když nastalo jaro a měl přijít plánovaný prodej auta, nic takového nakonec nepřipadalo v úvahu. Lancerů Evo je čím dál méně a byla by škoda takové auto prodávat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Lucky Boy však chtěl své Evo, jenž si vážně oblíbil, trochu vylepšit, aby bylo hezčí. Odvezl jej tedy na rozleštění laku do STR Garage na Dolní Bečvě. Tam mu však navrhli, že by si celé auto, i s přihlédnutím k výtečné mechanické stránce, zasloužilo spíše kompletní generálku karoserie. Ostatně jednotlivé karosářské díly nebyly správně spasovány, podvozek začínal trpět korozí a lak už také za mnoho nestál. Jak Lukáš sám říká, nebýt velmi výhodné nabídky právě od STR Garage, tak by do renovace nešel, přeci jen je to záležitost již většího finančního obnosu. Díky pomoci však s opravou karoserie nakonec souhlasil, nicméně v první fázi mělo jít jen o nový lak bez stříkání motorového prostoru a úplného rozebrání auta. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Ani tak to však nedopadlo a nakonec je z toho kompletní generálka celého auta, kdy bylo rozebráno do šroubku, snad pouze s výjimkou motoru. Pro tento servis to nebylo nic nového, kompletně rozebraných Lancerů Evolution tam měli již několik. Místo původních neoriginálních xenonů přišla zbrusu nová světla, karoserie byla ošetřena, stejně jako veškeré další části. Cokoliv bylo jen trochu špatně, muselo být nahrazeno novým dílem. A samozřejmě, na závěr přišel nový lak.

Foto: Archiv Garáž.cz

Chtěli byste také Evo? Dávejte si pak pozor zejména na mechanickou stránku věci. Drahá a náchylná je hydraulická pumpa ACD diferenciálů, obecně není dobré se s autem kupříkladu na suchu točit na místě, pak dostávají diferenciály hodně zabrat. Eva byla auta často používána ostře a upravována. Mnoho jich skončilo mimo silnici. Takové auto nemusí znamenat rovnou past, oprava ale musí být udělána dobře. Stejně tak úpravy jsou u těchto strojů běžné, kontrolujte však jejich kvalitu, ideálně u odborníků. Motor vydrží obvykle více, než u konkurenčního Subaru, jako každé ostře ježděné auto ale vyžaduje pravidelný pečlivý servis. Takový olej bylo předepsáno měnit po 7500 km. 

Foto: Archiv Garáž.cz

A kolik to vše stojí? ACD pumpa okolo 70.000 Kč, středový diferenciál asi 80.000 Kč a ten zadní diff s vektorováním točivého momentu 120.000 Kč, byť ojeté díly jistě půjdou sehnat i levněji. Rozhodně to tedy není nízkonákladové auto. A renovace? Kupříkladu nové světlomety byly za 10.000 Kč. Celolak pak vyjde na zhruba 60.000 Kč. Celkově počítejte, že pokud si koupíte horší Evo a chcete jej mít v prvotřídním stavu, potřebujete mít rezervu v řádech stovek tisíc korun. Na Evo 7 se pak specifické díly shánějí mnohem hůře, než na novější osmičku či devítku, je jich totiž o dost méně, takže i na to je potřeba brát zřetel.

Foto: Archiv Garáž.cz

Lukáš má však za cíl zejména sdružovat komunitu automobilových nadšenců, a tak na oslavu dokončení renovace uspořádá velkou párty, kde uvidíte finalizaci Eva. Nebude však chybět ani hudba či drinky zdarma od Monsteru a Jack Daniels. Vše se odehraje nejspíše první týden/víkend v listopadu v servisu STR Garage na Dolní Bečvě, přičemž zvaný je každý. Přesnější informace se dozvíte v této facebookové události. My tam budeme také, přijďte se tedy za námi podívat! Mimochodem, stále není známá barva, v jaké Evo vyjede. Tak můžete tipovat!

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám