Hlavní obsah

TOP5: Supersedany, které už si nepamatujeme

Foto: Archiv Garáž.cz

Mám rád výkonné sedany, ty nenápadné sleepery, které vyškolí nejeden supersport. Bylo jich nepřeberné množství a tak máme tendenci na některé zapomínat. Které bychom tedy měl uchovávat v paměti?

Článek

Jaguar XJR

Ano, o XJR jsme vám nedávno psali a přinesli vám pravé jízdní dojmy generace X306 s řadovým šestiválcem s kompresorem. Na ten si ale tu a tam alespoň někdo vzpomene, jenže jeho nástupce leží v prachu zapomnění.  Ovšem neprávem, protože pod kapotou má mnohem zvučnější vidlicový osmiválec s výkonem 370 koní. Rysy karoserie s extrémně nízkým a elegantním pontonem ale zůstaly zachovány. Speciální interiér navrhla automobilka ve spolupráci s věhlasnou firmou Recaro, takže vám za volantem nic nechybělo. Přesto ale lidé nakonec skončili u AMG nebo BMW M.

Foto: Archiv Garáž.cz

Maserati Quattroporte

Jistě, já vím, že Maserati dělá Quattroporte, protože před nástupem Cadillacu Escalade nehrálo v hip-hopových klipech nic jiného. Ano, a díky naší fascinaci youngtimery znáte i třetí generaci. Ale teď mám na mysli jeho nástupce – čtvrtou generaci z roku 1994. Ta se původně uvedla s vidlicovým šestiválcem 2.8 Bi-Turbo (výkon 284 koní) z modelu Ghibli. O dva roky později Maserati dalo pod kapotu vidlicový osmiválec o objemu 3,2 litru s výkonem 336 koní. To už rozhodně je velmi dobrý rychlý sedan, co myslíte? Přesto si na něj málokdo vzpomene.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bentley Arnage Red Label

Další značka britských gentlemanů si získala místo v tomhle žebříčku. Tenhle model vzniknul poté, co se BMW s Volkswagenem servali o britské luxusní značky, mnichovským zůstal Rolls-Royce a Volkswagen převzal Bentley. Vidlicový osmiválec o objemu 6,75 litru byl sice 40 let starý, inženýři z něj dokázali dostat 405 koní a 840 Nm. Na auto téhle velikosti vskutku úchvatné hodnoty, které jej právem dostanou do garáže snů nejednoho nadšence.

Foto: Archiv Garáž.cz

Brabus EV12

Chcete posilněný Mercedes, pak jdete do posilovny AMG. Pokud chcete stříkající adrenalin, vezmete svalovce od AMG ještě na převýchovu do Brabusu a oni vám vrátí auto, co jede každý večer na cracku, rve se v hospodě a v noci vás praští lahváčem po hlavě a pak se ráno vytratí se všema penězma, co jste měli doma. Vlastně by tu mohla být spousta Brabusů, ale my vypíchneme jeden z nich – typ EV12 s výkonem 582 koní. A proč zrovna ten? No protože vzniknul z obyčejného éčka W210, tedy známé masařky. Brabus pod jeho kapotu narval vidlicový dvanáctiválec s výkonem 582 koní, což z něj dělalo nejrychlejší sedan na světě. A to nejlepší na konec, dělalo se i kombi T V12.

Foto: Archiv Garáž.cz

Alpina B12 6.0

Někomu zkrátka přišlo, že BMW 750i v generaci E38 je málo. Že jeho 326 koní, které produkuje vidlicový dvanáctiválec 5,4 litru, prostě nestačí. Nevadí, vždyť Alpina to vždycky umí o něco lépe. A Alpina v roce 1999 opravdu uvedla svou představu – sedan B12 šestilitrovým motorem. Výkon 430 koní je taková slušná, důstojná hodnota, co myslíte?

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám