Článek
Jaguar XJR
Ano, o XJR jsme vám nedávno psali a přinesli vám pravé jízdní dojmy generace X306 s řadovým šestiválcem s kompresorem. Na ten si ale tu a tam alespoň někdo vzpomene, jenže jeho nástupce leží v prachu zapomnění. Ovšem neprávem, protože pod kapotou má mnohem zvučnější vidlicový osmiválec s výkonem 370 koní. Rysy karoserie s extrémně nízkým a elegantním pontonem ale zůstaly zachovány. Speciální interiér navrhla automobilka ve spolupráci s věhlasnou firmou Recaro, takže vám za volantem nic nechybělo. Přesto ale lidé nakonec skončili u AMG nebo BMW M.
Maserati Quattroporte
Jistě, já vím, že Maserati dělá Quattroporte, protože před nástupem Cadillacu Escalade nehrálo v hip-hopových klipech nic jiného. Ano, a díky naší fascinaci youngtimery znáte i třetí generaci. Ale teď mám na mysli jeho nástupce – čtvrtou generaci z roku 1994. Ta se původně uvedla s vidlicovým šestiválcem 2.8 Bi-Turbo (výkon 284 koní) z modelu Ghibli. O dva roky později Maserati dalo pod kapotu vidlicový osmiválec o objemu 3,2 litru s výkonem 336 koní. To už rozhodně je velmi dobrý rychlý sedan, co myslíte? Přesto si na něj málokdo vzpomene.
Bentley Arnage Red Label
Další značka britských gentlemanů si získala místo v tomhle žebříčku. Tenhle model vzniknul poté, co se BMW s Volkswagenem servali o britské luxusní značky, mnichovským zůstal Rolls-Royce a Volkswagen převzal Bentley. Vidlicový osmiválec o objemu 6,75 litru byl sice 40 let starý, inženýři z něj dokázali dostat 405 koní a 840 Nm. Na auto téhle velikosti vskutku úchvatné hodnoty, které jej právem dostanou do garáže snů nejednoho nadšence.
Brabus EV12
Chcete posilněný Mercedes, pak jdete do posilovny AMG. Pokud chcete stříkající adrenalin, vezmete svalovce od AMG ještě na převýchovu do Brabusu a oni vám vrátí auto, co jede každý večer na cracku, rve se v hospodě a v noci vás praští lahváčem po hlavě a pak se ráno vytratí se všema penězma, co jste měli doma. Vlastně by tu mohla být spousta Brabusů, ale my vypíchneme jeden z nich – typ EV12 s výkonem 582 koní. A proč zrovna ten? No protože vzniknul z obyčejného éčka W210, tedy známé masařky. Brabus pod jeho kapotu narval vidlicový dvanáctiválec s výkonem 582 koní, což z něj dělalo nejrychlejší sedan na světě. A to nejlepší na konec, dělalo se i kombi T V12.
Alpina B12 6.0
Někomu zkrátka přišlo, že BMW 750i v generaci E38 je málo. Že jeho 326 koní, které produkuje vidlicový dvanáctiválec 5,4 litru, prostě nestačí. Nevadí, vždyť Alpina to vždycky umí o něco lépe. A Alpina v roce 1999 opravdu uvedla svou představu – sedan B12 šestilitrovým motorem. Výkon 430 koní je taková slušná, důstojná hodnota, co myslíte?