Článek
A nejen díky tanku bylo na co koukat! Hlavním tématem srazu byla dvojice výročí československých automobilek - Praga letos slaví 110 let od založení, Tatra dokonce 120 let. Nejvíce pozornosti a obdivu tak poutaly předválečné vozy těchto dvou značek, neméně přízně měly ale i poválečné tatrovky.
Nad krásou aerodynamické "sedmaosmdesátky" (která dorazila až z Bratislavy), Tatraplanu nebo Tatry 603 (resp.603-2) zaplesalo srdce všem kolemjdoucím turistům a nadšenci tuzemské automobilové historie nevěděli, co dříve fotografovat. O kousek vedle postávala vojenská technika, které - vedle vzorně seřazených Jeepů, vozů Dodge a GMC vévodil lehký tank Praga LT vz. 38 zkonstruovaný na počátku druhé světové války a protiletadlový dvouhlavňový kanon na podvozku věhlasné Pragy V3S.
Mezi válečnou technikou pak zatoulaně postávalo rudé Ferrari 308 Quattrovalvole, které návštěvníkům proudícím od Václavského náměstí naznačovalo, že mohou očekávat i novější techniku nejen tuzemské provenience. A vskutku - vedle sebe tu stála krásná Škoda Rapid, meziválečný Renault, Peugeot nebo Ford T, skupinka Velorexů, vozy Rolls-Royce či Mercedes-Benz. Americkou produkci prezentovaly Ford Mustang a Torino, Cadillac z přelomu padesátých a šedesátých let a nejen ty. Přijela i spousta vozů z let sedmesátých a osmdesátých.
Celou atmosféru podporovala hrou k poslechu i tanci swingová kapela The Dixie Hot Licks, takže kdo v sobotu zavítal do Opletalky, musel si bezpodmínečně odnést příjemný zážitek.