Hlavní obsah

Range Rover Velar – Poprvé na živo: Británie se dere vpřed!

Foto: Archiv Garáž.cz

Měli jsme možnost poprvé si důkladně zblízka prohlédnout Range Rover Velar. S novým modelem cílí Land Rover do prémiového segmentu na někoho, pro koho je Sport moc, ale Evoque málo. A Velar vypadá skvěle!

Článek

Automobilka Land Rover se rozhodla rozšířit paletu své nejluxusnější modelové řady Range Rover o čtvrtý model. Ten dostal název Velar a v portfoliu obsadí místo mezi malým modelem Evoque a větším Sportem. Jméno Velar přitom automobilka nepoužila poprvé, označovala tak předsériové kusy první generace Range Roveru, aby utajila oficiální název.

Foto: Archiv Garáž.cz

Velar svým designem navazuje na ostatní modely automobilky, ale přináší i nové prvky, Třeba výsuvné kliky, které za jízdy nezvyšují aerodynamický odpor, jsou hodně efektní. A i díky nim je Velar nejaerodynamičtějším Range Roverem v historii (Cx=0.32). Hezky vypadá i maska a nerozpoznatelné nárazníky. Už v základu má auto LED světla, za příplatek pak Matrix LED s lasery. Hodně se mi ale líbí silueta nového Velaru, oproti Evoque vypadá výrazně lépe. A subjektivně v mých očích trumfne i německou konkurenci. Dle prohlášení automobilky s ním Land Rover cílí proti BMW X4 a X6 což by znamenalo, že se od Range Roveru podobného pokusu o SUV-kupé nedočkáme a právě Velar by měl plnit funkci nejstylovějšího Range Roveru.

Foto: Archiv Garáž.cz

I vzhled napovídá, že Velar cílí hlavně na silnici. Ostatně platformu si částečně půjčil od Jaguaru F-Pace, který je na asfaltu vynikající. Velar se vyrábí také v Solihullu a má i stejný rozvor 2878 mm. Je ale o 72 mm delší a o 13 mm vyšší. Díky tomu má kufr s objemem 673 litrů, tedy o 165 litrů více. Jeho podlaha je poměrně vysoko, objem však i na pohled působí dostatečně. Ale kdyby to v terénu neuměl, nesměl by se honosit jménem Range Rover. Pohon všech kol, světlá výška 213 mm (251 mm se vzduchovým podvozkem) a až 650 mm brodivosti jsou nezbytnost. U Roveru jej pochopitelně vybavili i řadou asistentů pro jízdu v terénu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hodně moderně působí interiér, kde mu dominuje velká desetipalcová dotyková obrazovka a pod ní dotyková plocha, pomocí které ovládáte většinu funkcí ve výbavě. Systém se jmenuje Touch pro Duo a vystupují z něj jen dva otočné ovladače na ovládání výhřevu a odvětrávání sedadel, ale můžete si je přizpůsobit. Digitální může být i přístrojový štít před řidičem, připlatit si můžete i za head-up displej. U Velaru kupodivu kožený interiér není tím nejluxusnějším materiálem na výběr, luxusnější varianta je látkové čalounění od firmy Kvadrat z recyklovaných lahví. Posezení v autě je skvělé, pocitově si z celé produkce připadáte nejníž. Kokpit je zaměřen na řidiče a ergonomicky zvládnutý perfektně. Rozmístění ovládacích prvků je naprosto logické a dotyková ovládací plocha v interiéru funguje okamžitě.

Foto: Archiv Garáž.cz

V nabídce motorů najdeme přeplňovaný naftový dvoulitr ve verzi s jedním a dvěma turby, přeplňovaný naftový šestiválcový třílitr, benzínový 3.0 V6 s kompresorem a zcela nový přeplňovaný benzínový dvoulitr s výkonem 177 koní. Ten je v nabídce automobilky Land Rover uveden vůbec poprvé. Všechny budou standardně propojeny s osmistupňovým automatem ZF.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jak ale jezdí, na to si budeme muset nějakou dobu počkat. Oficiální premiéra proběhne v Ženevě a k zákazníkům by se první Velary měly dostat na podzim letošního roku. Startovní cena za slabší naftový dvoulitr bude 1 599 569 Kč.

Reklama

Načítám