Článek
Rozmanité startovní pole i téměř "cupové" závodění, na první pohled sériové vozy a okruhové formule. Množství závodních skupin umožňuje divákovi Carbonia Cupu ochutnat různě vyrovnanou úroveň jednotlivých rozjížděk. Uplynulou neděli tomu nebylo jinak. Celkem se na závod přihlásilo přes osm desítek startujících převážně z České republiky a Německa, účastnili se však i zástupci dalších národností.
Závod byl tradičně vypsán pro čtyři kategorie - upravené cestovní vozy a sériové cestovní vozy jsou pro běžného diváka lehce rozpoznatelné, na druhou stranu však na startovním roštu mohou stát Saxo VTS a Ultima GTR. Nicméně každé bodující do jiné třídy kategorie. Speciální série vozů působí proti nim téměř jako soupeření totožných závodních speciálů - Caterhamů s KTM, Ariely a dalšími. Zde také bývají nejtěsnější souboje.
Poslední kategorie je Volná formule E2, neboli maximálně efektivní formulové stroje s propracovanou aerodynamikou a agregáty z motorek. Pro lepší představu doporučuji mrknout do fotogalerie. Na závod jsme přijeli počas tréninkových a kvalifikačních rozjížděk, ale už u těch bylo k vidění pár těsných soubojů!