Lexus LC 500

Působivé kupé od Lexusu je naprostá novinka, která se teprve tento rok dostane na naše silnice. Pod její kapotou přitom mohou být hned dva nepřeplňované motory. Varianta LC 500h se spoléhá na atmosférický šestiválec ve spojení s elektromotorem, zato verze LC 500 má plnotučný pětilitrový osmiválec se 473 koňmi a 523 N.m. Pokud si tedy chcete užít návykového turby netlumeného zvuku osmiválce v 7000 otáčkách, doporučujeme Lexus! Ostatně tento motor mají i modely RC F a GS F.

Suzuki Swift Sport

Jeho čas se pomalu nachyluje a nástupce již bude sázet na přeplňování. Suzuki Swift Sport je raritním úkazem a posledním ostrým hatchbackem s atmosférickou jednotkou, v tomto případě šestnáctistovkou o výkonu 136 koní. Není to nejcharakternější jednotka, ale má chuť do života a celé auto je ideální pro začínající řidiče, které komunikativní malý a hbitý Swift pořádně naučí.

Mazda 6 2.0 Skyactiv-G

Atmosférických motorů je již ve střední třídě pramálo a obvykle za mnoho nestojí. Výjimkou je však paleta Mazdy, která u šestky obsahuje dva dvoulitry a jeden motor o objemu 2.5 litrů. Všechny tyto jednotky jsou jedním slovem vynikající. Pružné již z nízkých otáček, točivé a zároveň rozumně úsporné. V Mazdě 6 nám překvapivě učarovala již základní varianta s papírově chabými 145 koňmi, která ale reálně s lehkým autem v základní výbavě hýbala neskutečně dobře! Mazda technologií Skyactiv-G dokázala, že i dnes mají atmosférické jednotky smysl. Většina konkurenčních nepřeplňovaných motorů je však kvůli emisním limitům udušených či poměrně nehospodárných.

Citroën C1 1.2 PureTech

Nejsme zrovna skalními fanoušky druhé generace kolínských prcků, v dnešní tvrdé konkurenci již nejsou tato auta nikterak oslnivá. Přesto alespoň Peugeot s Citroenem nabízí malý důvod, proč dát těmto trobotinám šanci. Na rozdíl od Toyoty totiž mohou mít pod kapotou atmosférickou dvanáctistovku o výkonu 82 koní. To nezní jako bůhvíjaká porce výkonu, ale nadšenost motůrku vám vše vynahradí. Co na tom, že jednotka ryčí a vibruje, zároveň totiž nadšeně uhání vpřed! Tohle vás bude bavit...

 

Hyundai Genesis

Hledat atmosférický motor ve vyšší střední třídě je dnes již úkolem pro Sherlocka Holmese. Hyundai však jeden takový nabízí a rozhodně to není nezajímavá jednotka! Jde o atmosférický šestiválec o objemu 3.8 litru a výkonu 316 koní. Ten je v tomto voze standardně spojen s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jasně, zrychlení na stovku za téměř 7 sekund a maximální rychlost 240 neznějí ve světle dnešních přeplňovaných motorů nikterak zásadně, ale buďme rádi, že se takovýto atmosférický motor ještě vůbec vyrábí a zákazníci tak mají možnost volby.