Volkswagen Amarok

Koncern Volkswagen je v aplikaci větších motorů překvapivě průkopníkem posledních let. Vždyť jen v tomto výběru jsou tři koncernová auta. Největší skok pak nastal u pick-upu Amarok. Doposud měl tento vůz největší motor o objemu dvou litrů, nechvalně známé Bi-TDI o výkonu 180 koní. Nyní je ale základem rovnou šestiválec 3.0 TDI, který začíná na výkonu 163 koní a končí na 225 koních, respektive 245 koních s overboostem. Výhoda? Nejen mnohem lepší tažná síla a životnost jednotky, ale také vyšší rychlost a snadnější splnění emisních limitů, přičemž bychom se nedivili ani nižší reálné spotřebě pod zátěží.

Mini Cooper S

Malý ostrý, v současné době již spíše designový hatchback Mini Cooper S rovněž těží z většího motoru. Zatímco předchozí generace vozu měla maximálně přeplňovanou šestnáctistovku vyrobenou v kooperaci BMW a Peugeotu, novinka sází na dvoulitrový turbomotor o výkonu od 190 koní. Vrcholná varianta JCW pak nabízí 231 koní. Realita ale v tomto případě není nijak převratná, šestnáctistovka jela velmi slušně.

Seat Ibiza Cupra

Přeplňovaná čtrnáctistovka s turbem a kompresorem spojená výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem se suchými spojkami. To není jen nepříliš spolehlivé, ale také ne zrovna sportovní spojení. I proto se Seat, respektive Volkswagen s modelem Polo GTI, rozhodl k výměně motoru za 1.8 TSI, který je nejen silnější, ale rovněž může mít manuál. A byla to fantastická změna!

Jeep Cherokee

V případě posledního Jeepu Cherokee není změna mezi motory velká, ale důležité je, že existuje. Zvláštně tvarovaný Jeep měl původně dvoulitrový turbodiesel o výkonu 170 koní. V roce 2015 ale dostal novou, výkonnější jednotku o objemu 2.2 litrů, která může mít 185 či 200 koní. Výměna přitom nebyla zadarmo, zákazníci musí za slabší diesel připlatit 10.000 Kč ve srovnání s dřívějším dvoulitrem.

Audi A3

Zvětšení motoru u Audi A3 postupně bude i u koncernových sourozenců, jako je Seat Leon, Volkswagen Golf či dokonce Škoda Octavia. Jedná se přitom o jednu ze silnějších benzinových motorizací. Dříve měla A3 přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 180 koní, která je notoricky známá. Nyní ji však nahradil nový dvoulitr TFSI o výkonu 190 koní.