Nad řidičskými schopnostmi Kena Blocka se můžete hádat donekonečna, ale jedno nezměníte. Díky svým YouTube videím uhranul miliony lidí a založil si na tom značku s popiskem "pan řidič". Je vlastně jedno, jak moc jsou jeho drifty nazkoušené, jak moc mu pomáhá oficiální tovární podpora od Fordu, ale faktem zůstává, že v Global Rallycrossu a X Games se úplně neztratil a ani ve WRC se nestihnul zabít, ačkoliv auto rozmlátí celkem pravidelně. Nikdo totiž nikdy netvrdil, že je to nejlepší řidič na světě, stejně jako to nikdo netvrdí o Jeremy Clarksonovi. Ale představte si to, Jeremyho a jeho názor na auta si poslechne víc lidí než když to samé bude vyprávět Ogier nebo Alonso. Proč? Protože to jsou závodní piloti, kdežto Block a Clarkson jsou celebrity, v zásadě amatéři, kteří mají dost času a peněz na to, aby mohli dělat to, co se jim líbí a co je baví. A Kena Blocka baví natáčet potrhlá videa a závodit.

 

Zcela upřímně, kdyby vám špičková stáj nabídla sedačku ve WRC, odmítli byste to s tím, že máte volšový ruce? Asi těžko, prostě byste chtěli vyzkoušet, co ve vás je. Proto všechny ty kritiky berte s nadhledem a pojďte se radši podívat, jak se takový klukovský sen plní odspodu. Samozřejmě nejdřív musíte pohádkově zbohatnout na prodeji sportovních kecek a zalíbit se Fordu, ale každý holt nějak začíná. A pak se rozhodne uprostřed Utahu postavit svojí značce Hoonigan pomník, který si zaslouží. Obrovskou garáž, závodní stáj a chlapskou zašívárnu v jednom.

Obrovský otevřený prostor je plný aut, přepravních kontejnerů (to když se cestuje na závody v zámoří), ale taky špičkového nářadí a krásných dekorací, které najdete nejen na pracovních nástrojích, ale i v zasedačkách a odpočinkových zónách. Design je pro Blocka alfou a omegou, takže velitelský stan Hooniganu vypadá tak trochu jako skejťácké doupě, akorát v něm místo tupých zvuků poletujících prkýnek zvoní nástroje v rukou mechaniků. V otevřeném prostoru nikdy není ticho a pořád se tu něco děje. Je tu pingpongový stůl, videoherní simulátor, přehlídka Hoonigan bot a ošacení, velké televize. Nesmí chybět ani kolekce spálených gum, ohnutých ráfků, obří lednice s drinky Monster a samozřejmě i výstavka starších, aktuálních a teprve stavěných modelů. S výjimkou garáží, kde vznikají nová auta, jsou prostory občas přístupné i vybraným zákazníkům závodní stáje, protože Hoonigan ve spolupráci s Fordem nestaví auta jen pro Blocka, ale i pro ty, kdo mají dostatečně hluboké kapsy.

A co tu vlastně stojí za auta? Pojďme si v rychlosti projet aktuální skvadru, která naznačí, co k životu vlastně závodník potřebuje:

Ford Focus RS

Uprostřed garáže stojí žlutooranžový Ford Focus ST, ale Ken nedávno přezbrojil na silnější eRSko, které pomáhal ladit. Samozřejmě ho má v tradičním modrém odstínu a pravděpodobně s neustále zapnutým drift módem.

Ford Focus RS RX

Služebák a démon s pohonem všech kol, 600 koňmi a převody umožňujícími brutální akceleraci z nuly na sto pod dvě vteřiny (na asfaltu). Ken jich má hned několik - jeden pro Gymkhanu, druhý pro WRC a třetí pro rallycrossové disciplíny. Nádherná hračka.

Ford Fiesta ST RX

Služebně starší pracovní nástroj - menší rozměry, ale podobně neředěná síla, což dělá z Fiesty možná ještě sympatičtější auto, kterému termín kapesní raketa skutečně sedí bez přehánění. V akci jste ji mohli vidět v Global Rally Cross sérii a na X Games v roce 2013.

Ford F-150 RaptorTRAX

Ken Block miluje zimní sporty, ale taky má rád jízdu ve volném terénu. A jak se k němu dostat, když skončí asfalt a nastoupí divočina? RaptorTRAX je krásnou obludou, kterou můžete vymyslet jen v případě, že máte dostatek peněz a šikovných rukou. Tohle virální vozítko bychom chtěli někdy vyzkoušet naživo. Velká závist.

Can-Am Maverick X RS Turbo

V Utahu najdete tisíce mil nezpevněných cestiček a neoficiálních silnic. Jen potřebujete auto, se kterým se na nich můžete vyřádit. Tenhle miniaturní Can-Am se 130 koňskými silami vypadá jako naprosto ideální řešení. Block má mimochodem i čtyřsedačkový model pro popojíždění po městě.

Ford SuperDuty F-550

K Raptoru na pásech a normální Raptoru na převážení bagáže má Blockův tým ještě přerostlou F-550, když potřebuje tahat přívěsy se závodními auty po Americe. Tenhle dieselový mamut s výkonem 450 koní a krouťákem 1150 N.m klidně odtáhne i menší dům. A to se může hodit.