Hlavní obsah

Na prodej je jeden z nejjetějších Focusů RS v Evropě. Kolik?

Foto: Archiv Garáž.cz

Říkají mu ropushák, podle jeho původí zelené barvy, což má ostatně i na značce, a je to auto, které ročně najezdí mnoho desítek kilometrů. Nyní je na prodej, stále však v dobré kondici. Jaké závady jej za onu cestu několikrát kolem zeměkoule potkaly?

Článek

Tento zcela sériový Focus RS, který nyní již vozí firemní polep a je tak zároveň show carem, má život neustále na cestách. První majitel s ním pendloval mezi Prahou a Bratislavou, kdy za tři roky najezdil 180.000 km, přičemž za tu dobu auto dostalo klasický servis, rozvody a jednou podvozek (ramena a tlumiče). 

Pak už se však ropushaka ujal Tomáš, který s ním přidal další kilometry, takže dnes má auto najeto 341.000 km a je tak jedním z nejojetějších Focusů RS v Evropě. Všechny důležité součásti auta jsou však stále původní. Podle Tomášových slov jezdí auto na výměnu oleje vždy co 10 až 12 tisíc km, tlumiče a ramena jsou pak vyměněny již podruhé. V posledním půlroce byla pak vyměněna ještě spojka, která zvládla 200.000 km. Ptáte se na větší závady? Ty byly vždy způsobeny pouze chybou servisu: "jeden člověk nám svou péčí upálil ventil, a pak nám jeden servis v Pardubicích strhnu závit na hlavě u svodu 1. válce, takže jsme museli sundat hlavu, nechat jí z desítky vyvložkovat zase na osmičku", dodává Tomáš s tím, že to bývá časté slabé místo u pětiválců Volvo. Zbylý servis byly pouze spotřební věci.

Foto: Archiv Garáž.cz

Navzdory tomu, že ve své době šlo o jeden z nejradikálnějších ostrých hatchbacků, navíc s výkonem přes 300 koní na přední nápravě, se tak auto ukazuje jako slušně trvanlivé a spolehlivé. Motor, převodovka či diferenciál jsou stále původní. Nyní tedy ropushak hledá nového majitele, který mu dopřeje důstojné stáří. Vyvolávací cena zatím činí 419.000 Kč. Tyto Focusy RS si totiž velmi dobře drží cenu.

Reklama

Načítám