Článek
Daewoo Tico
Víte, jak poznáte, že nějaké auto asi za mnoho stát nebude? Stačí se podívat na místa, kde se vyrábí a prodává. Daewoo Tico se snad nikdy nedostalo na trhy Západní Evropy, jeho popularita se zastavila někde u našich hranic. V Evropě se pak tohle auto vyrábělo v bývalých továrnách rumunského Olcitu a polského FSO, odkud nikdy neproudily zrovna valné stroje. Problémem Tica je však jeho extrémně chatrná konstrukce, kvůli které tenhle "záprdek" nemohl mít ani tažné zařízení. Tříválcová osmistovka pak může vypadat marně, ale pravdou je, že si musí poradit s pouhými 680 kg. Tato parodie na auto je však snad i zadarmo drahá.
Pontiac Fiero
Vypadá jako ostrý sporťák a má motor před zadní nápravou. Již první testy ale ukázaly, že Fiero je všechno, jen ne sportovní auto. Spíš je to zajímavě tvarovaný dvoumístný vůz na dojíždění do práce, který je neschopný sportovní jízdy. Čtyřválec o objemu 2,5 litru měl totiž výkon, teď se posaďte, 100 koní! Přitom Toyota MR2 disponovala ostoru šestnáctistovkou se 125 k. Motoru Fiera se navíc přezdívalo Iron Duke a byl nejen slabý, ale i těžký - celolitinový. Automobilka se snažila reputaci modelu zlepšit šestiválcovou verzí GT, i ta ale nebyla zrovna silná - měla 137 koní.
Citroën C3 Pluriel
Když tohle auto přišlo, byl to poprask. Myšlenka udělat z kulaťoučkého hatchbacku targu, polokabrio či úplné kabrio zněla skvěle! Dnes je to ale symbol nesmyslnosti, promarněné příležitosti a pozlátka. Celý systém rozkládání střechy příliš dlouho nefungoval, ochranné oblouky nebylo kam v autě uložit, spolehlivost celého vozu nebyla hvězdná a ještě v něm budete vypadat jako hlupáci. Né nadarmo zařadil magazín Top Gear Pluriel mezi 13 nejhorších aut posledních dvou dekád s komentářem, že je použitelný asi jako konvička na čokoládu.
Aixam GTO
Hudba rezonuje plastovou karoserií, za klepotu dvouválcového atmosférického dieselu Kubota se přiřítí nagelovaný adolescent s výrazem zkušeného řidiče, přičemž v zatáčce málem hodí francouzskou pojízdnou krabičku s obědem na střechu, protože extrémnímu stroji nechybí sportovní bodykit a nápisy GTO. Firma Aixam-Mega původně vyrobila tyto čtyřkolové skútry pro francouzské vinaře, kteří v nich mohou jezdit bez řidičáku. U nás v nich ale jezdí děti už od 15 let. Jedná se přitom o velmi drahý, za to bídně postavený a extrémně pomalý jezdící vibrátor, který se otřásá v rytmu motoru z traktůrku.
Shuanguan CEO
Není nic horšího, než koupit si kopii. Tedy alespoň ve světě automobilů, protože mnoho dívek je na fejkové kabelky Michael Kors zvyklých. Chtěli jsme sem původně dát Kiu Opirus, takový korejský Mercedes, ale ten si koupil náš kameraman, tak to mu udělat nemůžeme. I na našich silnicích ale můžeme potkat ještě lepší případ, čínské SUV Shuanguan CEO, kopii první generace BMW X5 s jinou přídí. Je to směšný stroj s atmosférickým čtyřválcem o výkonu 125 koní. Vypadá odporně a jezdí ještě hůř.