Hlavní obsah

5 obyčejných aut, která jako ojetiny stojí bambilion

Foto: Archiv Garáž.cz

Jsou auta, která se možná nejeví jako něco extra, byť rozhodně jsou dobrá, ale přesto si získala status ikony, ať už je důvodem vzhled, image či třeba spolehlivost. V našich očích však tyto stroje nijak zásadně nevybočují z běžných kolejí, proto občas nechápeme jejich ceny jakožto ojetin.

Článek

Na začátku bychom si měli pár věcí ujasnit - rozhodně tento článek neberte jako hanobení těchto aut. Naopak si o nich myslíme, že rozhodně nejsou špatná a mají čím oslovit. Jejich ceny na trhu ojetin nás však překvapují. Jasně, chápeme, že cena se odvíjí od poptávky, nicméně v těchto případech ji považujeme za nadsazenou. Možná s námi budete souhlasit, možná ne, ostatně těšíme se na vaše komentáře a návrhy dalších podobých vozů!

Honda Civic

Civic je kult. Milují ho mladí, protože je spolehlivý, má svižné točivé motory a vypadá dobře. Důchodci ho milují, protože je spolehlivý a dobře se pak prodává mladým. Jenže viděli jste ceny oblíbené šesté generace tohoto vozu? Ano, to je ta generace, která se vyráběla od roku 1995 do roku 2000. Tyto vozy se totiž stále prodávají v pěkném stavu za ceny okolo 100.000 Kč! Jasně, ještě to chápeme u sportovní varianty VTi, ale za tuto cenu se prodávají tak šestnáctistovky ESi o výkonu 125 koní. Obyčejné modely s patnáctistovkou však také nejsou levné, stojí často přes 60 tisíc Kč.

Foto: Archiv Garáž.cz

Saab 9-5

Poslední generace Saabu 9-5 vypadala zajímavě, ale vyráběla se jen dva roky - pak totiž tato švédská automobilka bohužel zkrachovala. Možná i proto ojetiny vozu, který byl ve výrobě v letech 2010 a 2011, stojí stále mnoho. Chcete benzinový model s pohonem všech kol? Pak zaplaťte okolo půl milionu korun, i když má vůz najeto okolo 180 tisíc kilometrů. To je za sedmiletý stroj s technikou Opelu Insignia poměrně dost, byť i nám se tohle auto svým způsobem líbí. Vzniklo rovněž několik kombíků, ty jsou však již sběratelskými artikly.

Foto: Archiv Garáž.cz

BMW 3 E30

Třicítku od BMW milujeme. Přesto je nutno říci, že zejména v obyčejných variantách, různých čtyřválcových sedanech bez sportovního podvozku, tohle auto není nic extra. Ve své době to byl jednoduše manažerský sedan, žádný ostrý sporťák. Jasně, šestiválcové kupé na M technik podvozku byla jiná káva, dnes ale stojí nesmyslné množství peněz i obyčejná E30. Kupříkladu sedan s osmnáctistovkou a nutnou generálkou karoserie za 70 tisíc Kč? Šestiválcový model za téměř 200 tisíc Kč? To nám již přijde přehnané, byť chápeme, že top kusy levné nebudou a ani být nemají.

Foto: Archiv Garáž.cz

Mercedes třídy G

Offroady obecně si jako ojetiny drží ceny velmi dobře. Podívejte se třeba na Land Cruisery 100, kde i orezlé a vylítané kusy s odporým interiérem stojí alespoň čtvrt milionu korun. Ještě větší extrémem je Mercedes třídy G. Jasně, zejména svým vzhledem je to legenda a umí toho hodně i v terénu. V opravdu těžkých podmínkách mu ale docházejí síly a není zrovna nezničitelný. Ceny i těch nejzuboženějších kusů starých jako metuzalém však málokdy padají pod 300.000 Kč, jen o trochu modernější verze pak letí k milionu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda Octavia 1.9 TDI

A na závěr zlatá česká klasika. První generace Škody Octavia s motorem 1.9 TDI 81 kW je stroj, který dlouhodobě na ceně neklesá. Modely po faceliftu se zarazily na cenách kolo 130.000 Kč, můžete však najít i dražší. Přitom tato auta mají často najeto obrovské množství kilometrů. Lidé je ale milují pro nízké provozní náklady, spolehlivost i dobře ošetřenou karoserii. Sice uvnitř není místo a jízdní vlastnosti jsou sotva průměrné, ale Češi na tohle auto nedají dopustit a z ulic zmizí asi až v době, kdy je někdo zakáže.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám