Hlavní obsah

Nové BMW M3 - automat a čtyřkolka

Foto: Archiv Garáž.cz

Do dvou let by se na trhu měla objevit nová generace BMW M3 a opět to v mnoha ohledech bude převrat. Zatímco motor by měl zůstat stejný, tedy přeplňovaný řadový šestiválec, převodovka a pohon doznají značných změn.

Článek

Při testech na Severní smyčce Nürburgringu již bylo zachyceno nové BMW M3 (G80), jak pilně zajíždí kola. O technice ještě nevíme úplně vše, s největší pravděpodobností však vůz zahodí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a nahradí jí upraveným osmistupňovým automatem ZF, který známe i z jiných modelů či z nové M5. Stále je však ve hře, že základní model bude mít k dispozici manuální převodovku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pak je tady možnost pohonu všech kol. Vypínatelná čtyřkolka se rovněž představila v M5 a je to poměrně zajímavé řešení. Otázkou je, zda se hodí i do menšího a lehčího auta. Některé hlasy říkají, že auto bude výradně zadokolka, další se nechávají slyšet, že zadokolka zůstane ve spojení pouze s manuálem, jiní vidí čtyřkolku jako jasné řešení. Uvidíme tedy, jak to nakonec bude. Z fotografií prototypů klouzajících se po Nordschleife se zdá, že tohle je výhradně zadokolka, i když těžko říci - proměnit se v ní umí i verze s pohonem všech kol.

Další spekulace nastává v otázce elektrického přeplňování a mild hybridu. Berte ale v potaz, že tohle jsou vážně těžké technologie, opět ne zcela vhodné do relativně kompaktního vozu. Co víme jistě je kód motoru, tedy S58, což znamená, že jde o evoluci jednotky B58 v modelech M40i. Výkon se má pohybovat mezi 460 a 500 koňmi, což zní i vzhledem ke konkurenci reálně. Zatím se tedy můžeme pokochat pouze fotkami zamaskovaného prototypu, design však nejspíše bude pouze evoluční, ne revoluční.

Reklama

Načítám