Hlavní obsah

Golf GTI přijde na konci roku a bude mít 290 koní

Foto: Archiv Garáž.cz

Tak na tohle jsme čekali hodně dlouho. Volkswagen konečně uvolnil z přeplňovaného čtyřválce výkon, aby se i model GTI přiblížil k hranici 300 koní. Bude se jmenovat po svém závodním sourozenci, tedy TCR. Na evropské trhy se dostane na konci letošního roku.

Článek

Právě teď jsme u jezera Wörthersee, kde probíhá tradiční sraz nejen příznivců Volkswagenu Golf GTI a tuningu, ale vlastně všech koncernových vozů. A právě teď, ve 12:00, probíhá světová premiéra konceptu Golfu GTI TCR, který se ještě v letošním roce stane nejsilnějším současným sériově vyráběným Golfem GTI. Na trhy dorazí na konci letošního roku, ale zatím se neví, zda to platí také pro Českou republiku, nebo sem dorazí na začátku roku 2019. Ani nemá být limitovanou edicí, množství vyrobených kusů tak omezí pouze délka výroby této generace.

Foto: Archiv Garáž.cz

A teď k tomu nejdůležitějšímu. Co má verze TCR jinak než klasické GTI? Tak v první řade přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec posilněný na 290 koní. Točivý moment zůstává shodný s verzí GTI Performance, tedy 370 Nm. Dále bude tento model spojen pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která navíc dostane elektronickou uzávěrku diferenciálu VAQ, kterou využívají také nejlepší modely Seatu Cupra. Z pohledu techniky dostává Golf GTI TCR ještě upravenou výfukovou soustavu, která může být napřání od firmy Akrapoviče, větší chladiče z nejsilnějšího modelu Golf R a výkonnější brzdy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Golf GTI TCR v případě přání zákazníka nabídne posunutí omezovače rychlosti z 250 na 261 km/h, standardně má sportovní podvozek snížený o 20 mm s trojicí jízdních režimů Sport, Normal a Comfort. Nakonec nesmíme zapomenout na designová vylepšení, byť i tady se Volkswagen hodně držel při zemi. GTI TCR dostává větší 19palcová kola, nový přední nárazník s upravenou částí v oblasti přívodu vzduchu k chladičům, lízátko pod předním nárazníkem a nástavce prahů. Vlastně celý vůz je ve spodní části decentně ospojlerován. V zadní části je totiž nový difuzor s dvojicí koncovek výfuku po stránách, jako to má nejvýkonnější model Golf R. Volkswagen exkluzivně pro Golf GTI TCR nově namíchal barevný odstín „šedá Pure“. Další barevné odstíny patří ke klasické paletě laků pro model GTI: „bílá Pure“, „červená Tornado“, „perleťová černá Deep“ a „perleťová bílá Oryx“. V kombinaci s odstíny „šedá Pure“, „bílá Pure“ a „červená Tornado“ si mohou zákazníci na přání objednat střechu v kontrastní barvě „černá“.

Foto: Archiv Garáž.cz

Mě osobně se líbí vylepšení interiéru. Řidič a spolujezdec usedají do sportovních sedadel, jejichž čalounění kombinací alcantary a tkaniny bylo navrženo speciálně pro tuto verzi. Rovněž výplně dveří a manžeta páky voliče převodovky jsou z alcantary. Prostřední části sedacích ploch mají kontrastní barvu „červená Flash“, která ladí s červeným kontrastním prošíváním na sportovním volantu. Atmosféru motorsportu připomíná volant svým tvarováním, kůží obšitým věncem v polohách 3 a 9 h pro uchopení, jakožto i červeným označením polohy 12 h. Pro GTI typickou barvu přebírají rovněž červené okraje bezpečnostních pásů a červené pruhy na páce voliče převodovky.

Jestli jste očekávali o něco víc ve spojením se závodním speciálem TCR, tak jste vedle. Volkswagen nikdy nepřeháněl a byť bych si to také přál, tak tohle je klasický postup, který jsme očekávali. Jen se mi trošku zdá, že mohl přijít o nějaký ten rok dříve. Krátce zde však bylo auto podobného ražení, a to varianta Clubsport ke 40 letům GTIčka.

Reklama

Načítám