Článek
Po prvním roce používání úsekového měření v opravovaném úseku dálnice D1 jsme vám přinesli výsledky studie, která jasně ukazuje, že k žádnému zvýšení bezpečnosti ani ke snížení počtu dopravních nehod v těchto místech nedošlo. Článek můžete číst zde. Přesto špičky policie a ministerstva dopravy stále svorně tvrdí, že se jedná o nezbytnou bezpečnostní pomůcku, nicméně ve skutečnosti je to hlavně skvělý příjem do státní a obecní kasy, stejně jako kšeft pro spřátelené firmy. Bezpečnostní problémy jsou úplně jiné, než zrovna rychlost vozidel.
I letos se tedy měření na naši nejvytíženější dálnici vrací. Začíná tam, kde minulý rok skončilo, tedy u Velkého Meziříčí na kilometru 146 až 153. Brzy se ale přidá i úsek na kilometrech 34 až 41, stejně jako 75 až 81, přičemž měření samozřejmě probíhá v obou směrech.
Argumenty zodpovědných za tuto věc jsou již tradiční. „Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se v posledních dvou letech osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Na jednom z úseků bylo loni spácháno 50.000 přestupků, kdy řidiči jeli více, než předepsaných 80 kilometrů v hodině.