Hlavní obsah

Volkswagen má auto, které na stovku zrychlí za 2,25 sekundy

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V roce 2020 plánuje automobilka Volkswagen představit minimálně tři sériové elektromobily. Ještě než se tak stane, představí svoji technologii v motorsportu. Letos se vydá na legendární Pikes Peak se speciálem I.D. R.

Článek

Je to vcelku logický krok, který se po dlouhá léta v automobilové branži aplikuje. Když chcete dokázat, co všechno vaše auta umí, vstoupíte do motorsportu. Pro Volkswagen běžná věc, takže se po ukončení programu ve WRC pustil do vývoje elektrického závodního speciálu. Je to proto, že v blízké budoucnosti plánuje představit rozsáhlou škálu elektromobilů pro běžné silnice a skrze speciál I.D. R, chce ukázat, kde jsou maximální možnosti elektromobilu. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Nový elektrický závodní speciál nese označení z nové rodiny elektromobilů I.D. a poprvé se představí na legendárním závodu do vrchu Pikes Peak, který je tím nejnáročnějším. Samotný start závodu leží v nadmořské výšce 2 862 metrů nad mořem, na každého závodníka čeká 156 zatáček a v průběhu toho musí překonat dalších 1 440 metrů směrem vzhůru. Cíl pak leží v nadmořské výšce 4 302 metrů nad mořem. Délka tratě na Pikes Peaku měří 19,99 km. Už kvůli náročným podmínkám nebyl vývoj nového speciálu vůbec jednoduchý. 

Foto: Archiv Garáž.cz

A co skrývá I.D. R pod karbonovou kapotou. Především vypadá božsky po stránce designové, vlastně je to placka podobná speciálům LMP1 z vytrvalostních závodů. Volkswagen dokonce spolupracoval v oblasti aerodynamiky se závodním oddělením značky Porsche, která má měla velice úspěšný hybridní speciál pro LeMans. Zástupci závodního oddělení značky Volkswagen mluví o tom, že I.D. R by mělo být rychlejší než formule 1, speciály LMP1, ale také rychlejší než elektrická formule E. 

K pohonu využívá dva elektromotory, každý pro jednu nápravu s tím, že jde o inteligentní čtyřkolku. Společný výkon je 680 koní a 650 Nm točivého momentu. Hmotnost vozu se pohybuje pod 1 100 kg a z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,25 s! Volkswagen uvádí, že v průběhu 20 kilometrového závodu Pikes Peak dokáže skrze rekuperaci vrátit do baterií až 20% energie. Baterie jsou samozřejmě lithium-ionové. Největším oříškem bylo udržet nízkou hmotnost, kterou samotné baterie výrazně zvedají. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen nebude na Pikes Peaku poprvé, protože tam jejich speciál Golf 2 generace s dvojicí motorů 1,8 16V startoval už v letech 1985, 1986 a 1987, ale ani jednou tyto starty nepřinesly kýžený výsledek. Teď chce Volkswagen rovnou získat rekord mezi elektrickými vozy a připravil pro to i špičkového pilota, dvojnásobného vítěze LeMans a dokonce trojnásobného šampióna Pikes Peaku. Romain Dumas má tedy ty ideální zkušenosti proto, aby s I.D. R útočil na vítězství. My se na Pikes Peak s Volkswagenem vydáme, abychom mohli sledovat úspěch nového závodního speciálu přímo na vlastní oči. 

Reklama

Načítám