Hlavní obsah

Peugeot z nudného sedanu 508 udělá atraktivní fastback

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ženevský autosalón se blíží mílovými kroky a za 14 dní vám opět budeme přinášet pravidelná videa. Jestli se ptáte, jaké bude největší překvapení? Tak pro nás určitě nová generace Peugeotu 508!

Článek

Peugeot se rozhodl pro výraznou změnu koncepce ze zcela jasných důvodů. V tradičním, relativně konzervativním segmentu D, jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem nejrůznějších konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky prémiových výrobců. V této souvislosti byl v případě vozu Peugeot 508 cíl designérů značky jasný: přejít od klasické čtyřdveřové siluety s odděleným zavazadlovým prostorem k pětidveřové karoserii, která v sobě spojuje prvky karoserií typu kupé a fastback.

Nový Peugeot 508 upoutá především boční siluetou vozu, který má velmi plynulé linie připomínající čtyřdveřové kupé .Výška vozu byla snížena na pouhých 140 cm. Velmi dynamicky a dravě působí přední část. Mezi Full LED světlomety, které se inspirovaly u konceptu Instinct je usazena uzoučká maska chladiče, jakoby zapuštená dovnitř. Uprostřed ní trůní logo lva a na nose kapoty je umístěno označení 508. Tím vzdává nový Peugeot 508 hold svým slavným předchůdcům, modelům 504 a 504 kupé. Vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly dodává vozu výraznou identitu. Mají ostrý a štíhlý tvar a rámují celý předek vozu. Při pohledu z profilu upoutají pozornost dokonale vyvážené proporce vozu, linie střechy je nízko posazená, ladně plynulá, přesně v souladu s principy prémiových automobilů. Peugeot 508 působí kompaktně, měří pouze 475 cm. Tvar karoserie dotvářejí úzké prosklené plochy odhalující bezrámové dveře. Dynamický profil je dokonalý: kapota, sloupek dveří ani rámy dveří nijak neruší, mezery a zarovnání byly díky řemeslné dovednosti designérů sníženy na minimum, kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela anténa (nyní zakomponovaná do sítotisku). 

Foto: Archiv Garáž.cz

Rozměry nový 508 značně připomíná Audi A5 Sportback a je o 11 cm kratší než Volkswagen Arteon (486 cm). I když byla délka vozu zkrácena o 8 cm oproti předchozí generaci, rozvor (279 cm) byl zkrácen jen o 2,4 cm. Nový Peugeot 508 tak nabízí jeden z nejlepších poměrů rozvoru k rozměrům v tomto segmentu. Přední a zadní převisy byly zmenšeny tak, aby zdůraznily dynamiku tvaru karoserie a zvýšily mrštnost vozu jak na silnici, tak při manévrování. Poloměr otáčení se oproti předchozí generaci zkrátil o 1,5 m! Stopovým průměrem 10,80 se nový Peugeot 508 řadí k nejlepším vozům ve svém segmentu. Nový Peugeot 508 má mimořádně propracovaný profil. Přesto jeho šířka 184 cm, o 2 cm více než předchozí generace, zůstává v průměru segmentu. Nízkým tvarem, který umožnily bezrámové dveře, se však nijak nezhoršila prostornost vozu ve výši hlavy a vůz tak patří mezi nejdynamičtější vozy svého typu na trhu, přičemž nejbližším konkurentem je Audi A5 Sportback. A konečně, velikost kol jde ruku v ruce s přesunem k vyšším kategoriím, přizpůsobuje se každé verzi. V rozmezí od 16 do 19 palců je v nabídce osm různých typů kol, které posilují vzhled vozu.

Snad ještě pohlednější je zadní část, kde najdeme horizontální leskle černý pás zasazený mezi zadní světla. Oči ale upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED převzatá přímo od nejnovějších koncepčních vozů Peugeot, která se poprvé objevila u sportovního konceptu Quartz. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ světel jsou neustále vidět. Jejich vzhled se ovšem mění podle toho, zda je pozorovatel sleduje zboku, nebo přímo zezadu. Zavazadlový prostor by měl nabídnout prostor o objemu 487 l. Kapacitu zavazadlového prostoru lze zvětšit až na 1 537 litrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

V interiéru hraje prim i-cockpit převzatý z SUV modelu značky Peugeot. Jde už o jeho třetí generaci. Zároveň je potřeba uznat, že se alespoň z fotografií podařilo nabít dojmu prémiovosti. Středový dotykový displej je dokonale zabudovaný do palubní desky – téměř ve stejné výšce jako přístrojový panel. Kapacitní dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8 palců, od úrovně Allure je 10palcový s vysokým rozlišením. Doplňuje ho sedm přepínačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou začleněné do palubní desky a umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím pro uživatelský komfort. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit® Amplify. Na středové konzole upoutá pozornost volič elektricky ovládané impulzní osmistupňové automatické převodovky, které jsou doplněny páčkami na volantu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nový Peugeot 508 bude využívat technologie a know-how vyvinuté v rámci skupiny PSA. Jako základ bude využívat platformu EMP2, která umožní snížit hmotnost zhruba o 70 kg oproti předchozí generaci. Zároveň by se měli zlepšit pasivní bezpečnost a jízdní vlastnosti prostřednictvím zavedení nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytujícího větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti, montáží silentbloků přední nápravnice zajišťující optimální odpružení a odfiltrování vibrací, přizpůsobením víceramenné zadní nápravy spojené s tlumiči s řízeným variabilním odpružením – Active Suspension Control (sériová výbava u GT a u všech benzínových motorů, příplatková výbava u dieselových motorů o objemu 2,0 l) nebo třeba díky nové kalibraci elektrického posilovače řízení zajišťující optimální poměr mezi měkkostí a přímým převodem ve všech situacích a poskytující vynikající manévrovatelnost. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Nový Peugeot 508 nabídne novou úroveň komfrotu a výbavy v interiéru. Sedadlo řidiče (a od úrovně výbavy Allure Business i sedadlo spolujezdce) získaly označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken – Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky (čtyřcestný elektropneumatický systém). Tyto možnosti jsou od úrovně Active součástí příplatkové výbavy. Sedadla lze rovněž vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží. Ve voze najdeme rovněž celou řadu odkládacích přihrádek, až na 32 litrů, které jsou rozmístěny po celé kabině, dále velké množství zásuvek (4 USB porty pro nabíjení přístrojů od úrovně výbavy Allure + 1 jack v loketní opěrce + 2 zásuvky 12 V, z toho jedna v zavazadlovém prostoru). Panoramatické otevíratelné střešní okno nebo prémiové H i-Fi systém od značky FOCAL®.

A co bude pod kapotou? Nový Peugeot 508 bude vybaven motory nejnovější generace PureTech a BlueHDi (všechny s  technologií SCR) splňujících emisní normu Euro 6.c (6.2) s hodnotami emisí CO2 „Best in Class“. Tyto výkony jsou o to pozoruhodnější, že již nyní zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů. V nabídce jsou dva nové typy benzínových motorů (v závislosti na daném trhu), jejichž základem je motor 1,6 l PureTech s výkonem 180 a 225 koní, propojené s automatickou osmistupňovou převodovkou. V nabídce jsou dále čtyři dieselové motory (v závislosti na daném trhu), jejichž základem jsou motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi výkony od 130 do 180 koní. Tady už nechybí i manuální šestistupňová převodovka. 

Reklama

Načítám