Článek
Stejně jako ostatní automobilky i Porsche připravuje změnu na své řidičské modle. Nejlepší, nejzábavnější a nejovladatelnější varianta 911, která má hodně atmosféry motorsportu, přijde o to nejcennější. O atmosférický motor. Čtyřlitrový plochý šestiválec se dostal na svůj vrchol a v poslední generaci 991.2 nabízí 500 koní. Dokonce po faceliftu přispěchali znovu s manuální převodovkou a několika dalšími variantami, které jsou posledním záchvěvem před razantní změnou.
A co nás tedy čeká? Současná GT3 se bude ještě nějakou chvilku vyrábět, ale nová generace 992 se objeví možná v příštím roce, možná v roce 2020. Záleží na tom, kdy se představí standardní provedení nového modelu 911. Každopádně v případě GT3 nahradí plochý atmosférický šestiválec nový přeplňovaný s výkonem někde okolo 550 koní. Kromě toho už nebude možné objednat manuální převodovku a místo toho zůstane v nabídce pouze osmistupňová převodovka PDK s pádly pod volantem. Porsche tvrdí, že se výrazným způsobem zaměří na snižování hmotnosti. Ono také musí, protože nový motor bude podstatně těžší než ten atmosférický.
Hodnoty samozřejmě budou lepší. Nejen výkon a točivý moment, ale především zrychlení. Nová 911 GT3 generace 992 by měla na stovku zrychli kolem 3 sekund, na 200 km/h se dostane za 9 sekund a maximálně pojede okolo 330 km/h. Na jednu stranu bychom měli být v pohodě, protože Porsche je jednou z mála automobilek, která na co sáhne, to funguje skvěle, ale nám je smutno, protože tím GT3 ztrácí určitý charakter. Ano, už dlouho je v nabídce verze Turbo. Ale to je něco jiného. To je vrchol potravinového řetězce, neskutečné auto s pohonem všech kol, které si dá k snídani většinu supersportů a zvládne i okruh. Ale bylo výjimečné i proto, že zbytek 911 byl atmosférických, až na další extrém v podobě GT2. Teď tohle označení trochu ztrácí smysl, když všechny 911 budou mít přeplňovaný motor a ty rozdíly v charakterech jednotlivých 911 se postupně zmenší na minimum.