Hlavní obsah

Nejpodivnější čínská kopie všech dob - BMW Isetta

Foto: Archiv Garáž.cz

Občas nás čínské kopie západních automobilů zaujmou, některé jsou propracované, jiné k nerozeznání. Jenže stále převažují ty, které jsou vyloženě směšné. V tomto případě je to však za hranou úplně všeho!

Článek

Nevíme, jestli se smát, nebo brečet. BMW Isetta bylo poválečné vozítko, původně italské, ale licenčně vyráběné v Německu, aby měli lidé ve zdevastovaném Německu čím jezdit. Šlo o miniaturní autíčko, které mělo jediné dveře - celou přední část. Motor pak byl z motorcyklu. Reportáž o Isettě mohli vidět v tomto díle našeho pořadu, kde nechyběla ani Škoda 110R pro Brežněva.

V Číně se ovšem rozhodli udělat kopii Isetty, avšak čtyřdveřovou! Z auta, které na první pohled nemělo žádné dveře, jen výklopnou příď, se tedy stal regulérní čtyřdveřák. Můžete namítat, že přece existovalo BMW 600, o kterém jsme vám také psali, ale i to mělo na boku jediné dveře, a to vpravo vzadu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tato kopie se oficiálně jmenuje Eagle EG6330K a výrobce se svou inspirací nijak netají - odkaz na Isettu přiznává i na oficiálních stránkách. Ostatně jde to vidět na první pohled, že. Eaglu se však příď neotevírá, nicméně je pevná, což je ale logické, když má auto přístrojovou desku a musí splňovat alespoň základní bezpečnostní limity. Možná se navíc ptáte, kde má tohle autíčko motor. Vypadat takto může i díky tomu, že se jedná o elektromobil. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Další kuriozitou je však fakt, že má jen 5,3 koní, což znamená, že maximální rychlost je ještě menší, než v případě originální Isetty - 60 km/h! Dojezd na nabití pak činí 120 km. Interiér je pak nadmíru jednoduchý. Inu, tohle se podle nás tedy fakt nepovedlo.

Reklama

Načítám