Hlavní obsah

Francouzský hatchback na japonských okruhových závodech?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na akci Super Battle jsou všude neskutečně výkonná Eva, Skyliny, Supry a další japonská auta, mezi ně se však tentokrát vklínil Peugeot. Ano, soutěžit o co nejlepší okruhový čas přijelo 208 GTi!

Článek

Automobilová kultura má v Japonsku velkou tradici, a tak se často jezdí amatérské závody na tamních okruzích, které jsou však na takové úrovni, že by se za ni nemuseli stydět ani profesionálové. Jednou z podobných akcí je Super Battle, která se odehrávala na okruhu Tsukuba a tradičně na ní nechyběl ani reportér a fotograf serveru Speedhunters.com, Dino Dalle Carbonare. Dino je Ital žijící v Japonsku, který auta miluje a proto není divu, že ve směti všech těch extrémních japonských strojů jej zaujal malý bílý francouzský hatchback, což není zrovna typické auto v Japonsku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jistě, na okruzích v zemi vycházejícího slunce se občas objevují ostré Renaulty a další auta z Evropy, Peugeot 208 GTi je tam však přece jen vážně slušná rarita. Vůz se objevil v týmu Auto Pro a již na první pohled je jasné, že nejde o sériový stroj. Má brzdy Endless, jezdí na kolech OZ Superleggera či Rays CE28N a protože startuje v silniční třídě, musí mít i pneumatiky schválené pro provoz na pozemních komunikacích, v tomto případě Yokohama Advan A050. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Motor rovněž nezůstal sériový. Zatímco běžně má 208 GTi 200 či lehce přes 200 koní koní, v tomto případě je zde jiné turbo, karbonový air box a namapovaná jednotka, takže auto má okolo 260 koní. V interiéru pak jasně poznáte, že majitelem vozu je Japonec, protože tohle je jasně japonský způsob. Jiný volant, sedadla Recaro, vyndané budíky a nechybí velká obrazovka s telemetrií. Je to krásný střet kultur!

Reklama

Načítám