Článek
Ford Focus RS třetí generace je skvělé řidičské auto, ostrá čtyřkolka, která umí krásně pohazovat zádí a celkově je naladěna tak, aby řidiče bavila. I v našem srovnávacím testu tohle auto bojovalo se zavedenou konkurencí a vedlo si skvěle. Jenže postupem času se zjistilo, a zná to opravdu velká část majitelů, že motor nejen nemá udávaný výkon 350 koní, ale ještě toho moc nevydrží.
Na vině je vadné těsnění hlavy a slabší šrouby. Přes těsnění tak prosakuje chladicí kapalina do motoru. Z výfuku se pak bíle kouří a motor neběží správně. Pokud váš Focus RS vykazuje podobné symptomy, neváhejte a navštivte svého dealera Fordu, kde vám vše opraví v rámci záruky. Existují však rovněž úpravci těchto vozů, kteří mají pro podobné problémy vlastní kit s lepším těsněním i šrouby.
Videotest: Ford Escort RS Cosworth - rallyová legenda!
Ford mezitím pracuje na definitivním řešení problému, který by se u takovéhoto vozu vyskytovat neměl. Nejde však o nic tragického, přesto neplánovaná delší návštěva servisu nemusí potěšit.