Článek
Ještě to musíme lehce uvést na pravou míru. Renault má společnou alianci s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi, kde je spolupráce na podstatně užší úrovni, než s Mercedesem. Nissan Renaultu dodává větší benzínové motory, pohon všech čtyř kol a základ pro malé kompaktní SUV a crossovery. Renault zase své oblíbené maloobjemové turbodiesely, jako tomu je v případě Mercedesu.
Teď ale Renault přišel s novým zážehovým přeplňovaným motorem, na jehož vývoji se podílel Nissan i společnost Daimler. Tento motor se objeví v následujících modelech francouzské automobilky, ale najdeme ho také v nové generaci Mercedesu třídy A.
Jde o zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru (1330 ccm), který bude přeplňovaný turbodmychadlem a nabídne hned tři výkonové varianty. V základní specifikaci bude mít 115 koní a 220 Nm. Výkonnější verze přinese 140 koní a 240 Nm točivého momentu a vrcholné provedení tohoto motoru nabídne až 160 koní a 270 Nm. Spolupracovat bude jak s manuální, tak i s dvouspojkovou převodovkou.
Zajímavostí je, že tento motor si vypůjčil technologii zpracování hlavy válců od supersportovního Nissanu GT R. Renault uvádí, že se díky tomu snížilo tření, zvýšila účinnost a optimalizoval přenos tepla. Hlava nového motoru 1,3 TCe se dokonce může pyšnit dvojitým časováním ventilů, které by mělo zlepšit točivý moment a přinést jeho lineárnější křivku ve vyšších otáčkách. Jednotku můžeme vidět také v modelech značek Mitsubishi, Dacia, Lada a dalších.