Hlavní obsah

Nejzábavnějším silničním hybridem světa je nový Lexus LC500h

 

Často píšeme o tom, že nové alternativní pohony sportovních aut budou nudné a nebudou fungovat. Už jsme se o tom několikrát přesvědčili. Teď ale přichází ta důležitá výjimka. Lexus postavil částečného nástupce supersportu LFA i s hybridním pohonem, který nás hodně baví.

Článek

Lexus LC je novým sportovním modelem automobilky, která jinak svoji pozornost zaměřuje na různé modely SUV, luxusní auta a především hybridní technologie. Doposud však nešlo o zábavu, ale o nižší spotřebu, svojský design a maximální možnou míru luxusu. Několikrát ale Lexus vystřčil růžky a zákazníkům nabídl zábavu. Po zmiňovaném úžasném supersportu LFA, který měl pod kapotou famózní atmosférický desetiválec a také jsme jej vyzkoušeli, přišly modely RC F a GS F. Pod jejich kapotou se objevil atmosférický osmiválec, který poháněl zadní kola. Menší z nich, RC F, je konkurentem BMW M3 či Mercedesu-AMG C63, ten druhý větší pak supersedanů BMW M5 a Mercedes-AMG E63 S.

Foto: Archiv Garáž.cz

Relativně dlouhou dobu, vlastně už od roku 2012, nám Lexus ukazoval koncept velkého kupé LF-LC Concept, který se měl stát nástupcem LFA. Jasně, LFA už nic nenahradí, protože to byl extrémní projekt, který nevydělal peníze. Celý vůz byl z karbonu či částečně z hliníku a měl pod kapotou motor, který nebyl příliš daleko od desetiválcových pohonných jednotek Formule 1. Model LC je tak o něco mírnější, má pod kapotou v případě verze 500 atmosférický osmiválec z RC F a také druhou hybridní variantu 500h. Trošku jsme se báli, že půjde o nudné, pohodlné a luxusní GT, ale právě dneska jsme se přesvědčili o opaku. Tohle auto nás moc baví!

Připravujeme materiál k jubilejnímu 50. číslu Faster magazine, které vyjde před Vánocemi a jako hlavní věcí bude test těchto dvou nových modelů Lexus LC500 a LC500h. Rozhodli jsme se obě auta vytáhnout na mokrou chladnou okresku a byli jsme překvapeni. LC500h je pro nás v současnosti nejzábavnějším hybridním autem na trhu, pokud se nebavíme o hypersportech. Je dokonce lepší než BMW i8. Lze u něj kompletně vypnout stabilizaci, můžete s ním v pohodě driftovat a je neskutečně ovladatelné i přesto, že jeho hmotnost je na hranici 2000 kg. Má vynikající rozložení hmotnosti, motor za přední nápravou a širší zadní nápravu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Hybridní systém kombinuje atmosférický šestiválec s elektromotorem o celkovém výkonu 359 koní. Ten spolupracuje s automatickou bezestupňovou převodovkou a čtyřstupňovým automatem Aisin, což dohromady dělá 10 přednastavených více či méně virtuálních stupňů. Konvenční LC500 je však ještě někde jinde. Atmosférický osmiválec má 477 koní a na zadní kola se dostávají skrze desetistupňovou automatickou převodovkou. Oba modely nabízejí vynikající zpětnou vazbu, díky natáčení zadních kol pak fantastickou obratnost v zatáčkách. Musíme opravdu potvrdit, že tohle je nejzábavnější auto od značky Lexus a z pohledu konkurence je velmi blízko základnímu Mercedesu-AMG GT! A cena? V obou případech stejná, základní začíná na 2 790 000 Kč.

Reklama

Načítám