Článek
Proč zase Ford? Vysvětlení je jednoduché. Ken Block je totiž ambasadorem Ford Performance, tedy sportovního oddělení této automobilky a v následujících letech by měl propagovat sériové sportovní modely modrého oválu. I proto jste v poslední Gymkhaně viděli překoňovaný starý Mustang, proto si nedávno Ken Block koupil legendární rallyový speciál skupiny A Ford Escort Cosworth a taky právě kvůli tomu teď představil dva stroje, které bude mít na každý den.
Jedním z nich je nejnovější, už třetí generace Focusu RS s pohonem všech kol a přeplňovaným čtyřválcem. Ken Block nového Focuse RS oblékl do pěkné černé matné a k tomu přidal bílá rallyová kola. Jenže to je ten méně zajímavý vůz z nové dvojice. Tím druhým je totiž rallyová legenda. Jeden z 200 vyrobených homologačních speciálů pro běžné silnice. Jde o Ford RS200, který v případě Kena Blocka má více než 700 koní z přeplňovaného čtyřválce. Jde o pořadové číslo 34 z celkového počtu 200 kusů, ale je to jedno z 24 vyrobených RS200 ve verzi Evolution. Prostě neskutečně cenný kousek, který vlastně započal ukončení legendární skupiny B. V roce 1986 s ním portugalský šampión Joaquim Santos vletěl mezi diváky, z nichž 31 bylo zraněno a 3 byli usmrceny.