Článek
Pamatuju si to jako dneska, když jsem na tuzemském autosalonu mlsně obcházel kolem zbrusu nové Hondy S2000. Kompaktní tvary, nejvýkonnější motor na světě v přepočtu na objem, maličká řadička s extrémně krátkými drahami a otáčkoměr až do nekonečna. Na tohle auto vzpomíná celá řada lidí a nemusí jít jen o skalní fanoušky značky. A Honda samozřejmě tu a tam vyhodí zprávu o tom, že se o nástupci mluví. Ostatně o renomé se musí pečovat a návrat NSX je toho jasným důkazem. Proto byli všichni natěšení i na comeback S2000. A teď je auto konečně tady. Zvenku vypadá jako malé NSX, ale motorově skutečně odkazuje k S2000 - pod kapotou je dvoulitrový VTEC s neuvěřitelnými 400 koňskými silami, které automatická převodovka posílá na zadek. A co je nejlepší? Auto váží sotva 900 kilogramů.
Fantazie, tak kde to můžeme koupit? Hmm, na e-shopu, to je vidět, že Honda myslí do budoucnosti. Aha, ono to vlastně neexistuje a je to jen z jedniček a nul... drtivá prohra všech petrolheadů, kteří budou tohle auto prohánět tak maximálně ve videohře Gran Turismo Sport, pro níž bylo vyvinuto. A je to škoda, protože designové oddělení v Kalifornii i inženýri v Japonsku se na téhle krásce opravdu nadřeli. Jasně, postavit takhle lehoučký vůz s podobně výkonným motorem by vyžadovalo spoustu milionů nasypaných do vývoje, takhle se jen načrtly skicy a maketa strávila nějaký ten čas v aerodynamickém tunelu. Jenže... Honda přece má motor z Civicu Type-R, takže postavit tohle auto s hmotností kolem tuny a výkonem přes 300 koní by šlo. A i v takovém případě by se jednalo o důstojného nástupce S2000. Jenže to už z nás zase mluví sny a touhy. Honda má pocit, že tohle retro se jí po nákladném vývoji nové NSX nevyplatí. Ale třeba se jednou dočkáme. Nápady by tu zjevně byly, teď je nutné počkat na zdroje.