Hlavní obsah

5 aut, se kterými už nebudete muset platit za parkování

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nechceme vás samozřejmě k ničemu navádět, ale když už se jednou rozhodnete, že si koupíte nepraktický sporťák, měli byste využívat všechny jeho přednosti. Jenom bacha na závory zavěšené proklatě nízko.

Článek

Podle jednoho z populárních videí posledních dnů to vypadá, že majitelé placatých supersportů mají minimálně jeden life hack k dobru - mohou totiž podjíždět na parkovištích závory a vyhnout se tak placení. Ano, reptalové nám řeknou, že jsou všude kamery, a že tohle by se tedy dělat nemělo. Zajisté, dámy a pánové. Ale pokud závora visí ve výšce 1,2 metru a vaše auto je bezpečně nižší, neříkejte, že byste to alespoň nezkusili. Už pro ten pocit. Tady máte pět aut, které vás zahřejí na duši i při jiných příležitostech:

1. Lamborghini Murcielago

Nástupce Diabla a první vlajkové Lambo pod taktovkou koncernu. Ano, závoru byste podjeli i Diablem nebo Countachem, ale jeden z majitelům Murcielaga má důkaz, že to jde. Jenom při tom musíte být tišší jako myšky, abyste nevzbudili pozornost ostrahy. A to s více než šestilitrovým dvanáctiválcem dost dobře nejde. Brali bychom finální Super Veloce 670-4 s manuálem. Těch bohužel existuje jenom šest kusů, takže by to asi bylo hodně drahé.

2. Ferrari Enzo

Foto: Archiv Garáž.cz

Na výsluní se teď možná vyhřívá LaFerrari, ale Enzo pořád ještě donutí kohokoliv, aby se otočil. ÜberFerrari začátku tisíciletí pro tu nejvybranější smetánku mělo nádherně rozeřvaný dvanáctiválec a ačkoliv ho dnes papírově umlátí řada méně výjimečných aut, jeho křivky a společenský status neutrpěly od zubu času žádné šrámy. Enzo je extrémně nízké, takže s podjížděním závor nebude problém. Tohle auto ale vydělává nejen v podzemních garážích - v podstatě hodinu od hodiny se jeho cena nepatrně navyšuje.

3. Ford GT40

Foto: Archiv Garáž.cz

Ta čtyřicítka v názvu znamená čtyřicet palců, což je něco málo přes metr. Původní GT bylo tak nizoučké, že se pro něj začaly vyrábět speciální střechy s dvojitým vyboulením, aby se do nich vůbec někteří jezdci vešli. Jistě, majitel GT40 je dnes v devadesátidevíti případech ze sta "podvodník" s replikou. Pokud je ale férově postavená, pod závorou jednoznačně projede. A i taková replika se správným motorem udělá na silnici hodně parády, zvlášť v očích malých kluků. A za to je třeba "podvodníkům" jednoznačně poděkovat. Pod závoru by se mimochodem vešly i oba novější Fordy GT. To jen tak na okraj.

4. Porsche 918 Spyder

Foto: Archiv Garáž.cz

Aby to nevypadalo, že si vybíráme - všechny hypersporty z tzv. Svaté trojice - tj. 918 Spyder, LaFerrari i McLaren P1 by zaparkovaly bez placení. LaFerrari je nejnižší, ale my bychom asi brali Porsche. Máme tuhle značku rádi, Kuba se ve Spyderu i svezl, takže ho může jako jediný široko daleko doporučit a Porsche je svým způsobem i nejpraktičtější (ačkoliv se na to v téhle kategorii vůbec nehraje). Naše debata je ale samozřejmě čistě hypotetická, na pořízení tohohle auto musíte mít přeci jen těch českých milionů trochu víc, takže vás pár kaček za parkování nerozhodí.

5. Morgan 3Wheeler

Foto: Archiv Garáž.cz

A na závěr něco přeci jen dostupnějšího, i když o nic méně zábavného. Ano, na totální emoce za volantem nepotřebujete čtyři kola, ale ani se nemusíte smířit se dvěma. Odpověď je uprostřed a Morgan vám navíc bude šetřit peníze. Stačí když se při průjezdu závorami trošku sehnete. To pak budou teprve emoce. Kvůli zamaskování identity doporučujeme plnohodnotnou helmu nebo alespoň velké motorkářské brýle.

Reklama

Načítám