Hlavní obsah

Lamborghini Terzo Millennio: Kde se vidí Lambo za 30 let?

Foto: Archiv Garáž.cz

Spolu s koumáky z univerzity MIT italská automobilka vymyslela Lamborghini, které nestaví na tradicích, ale kouká daleko do budoucnosti. A maluje nám ji celkem růžově.

Článek

Nebude to dlouho trvat a Lamborghini představí nové SUV Urus, které nabídne i první hybridní pohon v historii automobilky. Ano, rebelující Lamborghini, proslulé svými velkými rozeřvanými (a rozežranými) motory také bude muset ohnout záda před nastupujícími regulacemi a trendy. A mluví se o tom, že nástupce Huracánu bude taktéž hybrid, což je změna, které zcela jistě souvisí i s další generací příbuzného modelu Audi R8. Jak to ale bude za dvacet, nebo spíš třicet let? Koncept Lamborghini Terzo Millennio (Třetí tisíciletí) je zatím spíš vlhkým snem, než reálnou propozicí, ale některé jeho vychytávky jsou kromobyčejně zajímavé.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je nutné zmínit, že jde jen o designový a technologický koncept, takže kolem sebe Lamborghini nešermuje výkonem nebo papírovými hodnotami zrychlení. Tentokrát se ke slovu dostali spíše vědci, takže si poslechněte pohádku o superkapacitátorech. Ty momentálně nemají kapacitu a výtěžnost srovnatelnou s běžnými bateriemi v elektromobilech, ale za pár let by je mohly dotáhnout. Jejich schopnosti by mohly elektromobilní revoluci posunout ke kýženému finále, kdy by prý takové Lamborghini mohlo obkroužit třikrát v plném tempu Nordschleife, a pak se jen na pár minut stavit v boxech, kde by dotankovalo šťávu na další stint. Lákavé... superkapacitátory by se navíc mohly vejít mezi dvě vrstvy karbonu do speciálních trubiček tak, aby se maximalizovala rekuperace brždění, tepla a dalších "odpadních zdrojů" zpátky na elektrickou energii. Celé auto by se tak stalo jednou velkou baterií, přičemž v kolech by byly čtyři elektromotory, umožňující bleskurychlé vektorování a tím i zcela nový level jízdních vlastností.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tím ale vědci nekončí. Díky zmíněným trubičkám by totiž mohla být karbonová karoserie samoopravitelná. Jakmile by se někde zjistilo poškození, systém by skrz trubici místo zahřál a defekt doslova vyžehlil. Ano, tohle už zní jak z nějaké sci-fi, ale bavíme se o třicet let vzdálené budoucnosti a supersportovním voze, které by mělo být na technologické špičce. Jakkoliv lidstvo s tím předpovídáním budoucnosti trochu bojuje (od padesátých let minulého století jsou nám slibovány létající vozy), rychlé dospívání elektromobilů si jistě přejeme všichni. A zároveň doufáme, že to definitivně nevyautuje jejich spalovací bratříčky.

Reklama

Načítám