Článek
Na druhou stranu nelze čekat žádný převrat, Audi A7 je prostě jen líbivější Audi A8... nebo Audi A6. Homogenizace vrcholných sedanů pokračuje, protože zepředu je díky lichoběžníkové masce a tradičnímu tvaru světlometů novinka téměř k nerozeznání od svých sourozenců a zadní LEDkový pruh zase trochu odkazuje k nové A8, ačkoliv sedmička nemá uprostřed ozdobný chromový proužek a má svítilny víc vysekané do boků, takže působí dynamičtěji. Stejně jako předchozí generace upoutá hlavně svažující se střechou a spoilerem, který se automaticky vysunuje ve vyšších rychlostech.
Interiér je opět v duchu A8, se dvěma dominantními dotykovými obrazovkami, špičkovým zpracováním a armádou asistentů. Samozřejmostí je pokročilý adaptivní tempomat a hlídání úplně všeho, záplava kamer a senzorů, nebo třeba automatické zaparkování a vyparkování. To nejlepší z původní A7, minimálně designově, tedy zůstalo a omlazení přišlo v podobě toho nejlepšího z nové A8, což samo o sobě dělá z nové A7 mimořádně lákavé zboží pro všechny, kdo se chtějí odlišit. A ty animace brzdových světel? Velká paráda, která jen tak neomrzí.
A co pod kapotou? Těšit se můžeme na tradiční čtyř a šestihrnky, v benzínu i naftě, ale v den zahájení prodejů bude k dispozici 55 TFSI. Že nevíte, co to znamená? Copak vy jste se ještě nenaučili nové značení od Audi? Ne, nebojte... půjdeme na to hezky česky - třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 500 N.m. Takhle to zní mnohem srozumitelněji, ne? Na začátek Audi spoléhá na osvědčený motor s příjemným zvukem a silou na rozdávání. Ve čtyřkolce se sedmistupňovým S Tronicem zvládá stovku za 5,3 sekundy a maximálku má tradičně omezenou na 255 km/h.
Revoluce se nekoná ani na podvozku, ale na výběr si stěžovat nebudete. K dispozici je běžný podvozek na ocelových pružinách (možno objednat i sportovní variantu se sníženou světlou výškou), elektronicky stavitelný a adaptivní vzduchový, který se umí autonomně přizvedávat, aby neustále držel stejnou světlou výšku. V příplatkové nabídce je také sportovní diferenciál nebo natáčení zadních kol. Na německém trhu se Audi A7 objeví v únoru a tamní ceny za zmíněný šestiválec začínají na 68 tisících EUR.