Hlavní obsah

Audi A7: Světla z budoucnosti, zbytek spíše konzervativní

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejelegantnější limuzína z nabídky Audi se po vlajkové lodi A8 klube na svět. Od osmičky dědí technologie a vyladěný interiér, ale sama zaujme především roztomile hranatým kukučem a zadními svítilnami.

Článek

Na druhou stranu nelze čekat žádný převrat, Audi A7 je prostě jen líbivější Audi A8... nebo Audi A6. Homogenizace vrcholných sedanů pokračuje, protože zepředu je díky lichoběžníkové masce a tradičnímu tvaru světlometů novinka téměř k nerozeznání od svých sourozenců a zadní LEDkový pruh zase trochu odkazuje k nové A8, ačkoliv sedmička nemá uprostřed ozdobný chromový proužek a má svítilny víc vysekané do boků, takže působí dynamičtěji. Stejně jako předchozí generace upoutá hlavně svažující se střechou a spoilerem, který se automaticky vysunuje ve vyšších rychlostech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Interiér je opět v duchu A8, se dvěma dominantními dotykovými obrazovkami, špičkovým zpracováním a armádou asistentů. Samozřejmostí je pokročilý adaptivní tempomat a hlídání úplně všeho, záplava kamer a senzorů, nebo třeba automatické zaparkování a vyparkování. To nejlepší z původní A7, minimálně designově, tedy zůstalo a omlazení přišlo v podobě toho nejlepšího z nové A8, což samo o sobě dělá z nové A7 mimořádně lákavé zboží pro všechny, kdo se chtějí odlišit. A ty animace brzdových světel? Velká paráda, která jen tak neomrzí.

Foto: Archiv Garáž.cz

A co pod kapotou? Těšit se můžeme na tradiční čtyř a šestihrnky, v benzínu i naftě, ale v den zahájení prodejů bude k dispozici 55 TFSI. Že nevíte, co to znamená? Copak vy jste se ještě nenaučili nové značení od Audi? Ne, nebojte... půjdeme na to hezky česky - třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 500 N.m. Takhle to zní mnohem srozumitelněji, ne? Na začátek Audi spoléhá na osvědčený motor s příjemným zvukem a silou na rozdávání. Ve čtyřkolce se sedmistupňovým S Tronicem zvládá stovku za 5,3 sekundy a maximálku má tradičně omezenou na 255 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Revoluce se nekoná ani na podvozku, ale na výběr si stěžovat nebudete. K dispozici je běžný podvozek na ocelových pružinách (možno objednat i sportovní variantu se sníženou světlou výškou), elektronicky stavitelný a adaptivní vzduchový, který se umí autonomně přizvedávat, aby neustále držel stejnou světlou výšku. V příplatkové nabídce je také sportovní diferenciál nebo natáčení zadních kol. Na německém trhu se Audi A7 objeví v únoru a tamní ceny za zmíněný šestiválec začínají na 68 tisících EUR.

Reklama

Načítám