Hlavní obsah

Japonská Toyota Century se stále drží klasických tvarů

Foto: Archiv Garáž.cz

Tohle je stroj, který v Evropě neznáme. Na první pohled může budit dojem, že jde již o starší model, ale ve skutečnosti je to úplná novinka, která se pouze drží svých zavedených tvarů. Pod kapotou je přitom hybridní osmiválec.

Článek

Takto klasickými tvary se ani v Evropě nemůže pochlubit mnoho automobilů. Snad jen Bentley Mulsanne. Nicméně tohle je Toyota Century, luxusní vůz, který se v Japonsku vyrábí již od roku 1967. A tohle je teprve třetí generace vozu! Předchůdce z roku 1997 měl pod kapotou dokonce dvanáctiválec, v tomto voze ale očekávejte techniku, která jde s dobou, tedy osmiválec s elektromotorem, pohonné ústrojí příbuzné s tím, které známe z Lexusu LS 600h. Očekávejte tedy výkon okolo 400 koní a točivý moment přes 500 N.m.

Foto: Archiv Garáž.cz

Klasický sedan dlouhý 5335 mm ukrývá v retro karoserii high tech vychytávky. Nechybí samozřejmě adaptivní diodové světlomety, kompletní bezpečnostní asistenti, anebo speciálně vyvinuté pneumatiky, které pohlcují vibrace od silnice a snižují hlučnost. Nově vyvinuté jsou rovněž úchyty motoru či systém aktivně potlačující zvuk motoru. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzadu to na první pohled sice může vypadat jako u vaší babičky doma, ale pak objevíte tu velkou obrazovku či plně nastavitelná masážní sedadla. Nám se docela líbí, že Toyota nepoužila kůži, ale má sedadla látková, dost možná ze semiše či něčeho podobného. Vrchol japonského luxusu se však mimo zemi vycházejícího slunce nepodívá, anebo jen do několik málo států mimo Evropu. Svezení v takovémto modelu by nás přitom velmi zajímalo!

Reklama

Načítám