Článek
Tohle je nové nejostřejí STI. Má karbonovou střechu, aby se snížilo těžiště a hmotnost, nechybí velké křídlo vzadu, upravený nárazník a jiný podvozek. Automobilka říká, že se zlepšily i hodnoty výkonu a zkrátil se čas potřebný k akceleraci na stovku. Přesné hodnoty však neznáme, bude to ovšem určitě lepší, než v případě dřívější varianty S207, která nabízela 323 koní a 430 N.m.
Možná už ale tušíte tu zradu. Pod kapotou je totiž dvoulitrový boxer a ne 2.5 litrový, jako v Evropě. Tohle je vůz výhradně pro japonský trh, u nás totiž není dvoulitr homologovaný. A to je velká škoda, protože STI limitované na 450 kusů by u nás jistě mělo úspěch i zájemce. Ono se stačí podívat i do interiéru, na ta skořepinová sedadla - tohle auto to myslí se sportovností vážně a mohla by to být ta vůbec nejlepší varianta.
Více se o voze dozvíme až v průběhu příštího měsíce, kdy se auto představí na autosalonu v Tokiu.