Hlavní obsah

Příběh cenných škodovek, které chybí i v muzeu značky

Foto: Archiv Garáž.cz

O historii naší domácí automobilky a jejich modelů toho bylo napsáno už opravdu hodně, ale jen minimum informací víme o dvojici závodních speciálů, které se proháněly německým Nürburgringem. V časopisu Faster se dozvíte o jejich zrodu i konci.

Článek

Nové číslo českého automobilového magazínu Faster je právě na novinových stáncích po celé České republice a opět nabídne zajímavé čtení pro nadšence do sportovních, luxusních či jinak zajímavých aut. Tentokrát vévodí celému časopisu příběh dvojice závodních speciálů Škoda, které zářili v Německu a každá z nich se dochovala pouze v jediném kuse. Navíc je neuvidíte v muzeu automobilky Škoda. ale my jsme je našli v jedné soukromé sbírce.

Foto: Archiv Garáž.cz

Určitě vás zajímá, o co tady jde. V Německu existoval nejúspěšnější prodejce automobilů Škoda, který byl zároveň milovníkem motorsportu a závodníkem se zkušenostmi z legendárního okruhu Nürburgring. Jmenoval se Willi Obermann. Jeho vztahy s mladoboleslavskou automobilkou byly tak nadstandardní, že si nechal postavit tovární závodní škodovky. Byly celkem tři, z nichž nejdůležitější jsou dvě - Škoda Rapid 130 R/H a Škoda 130 LR R/H. Prototypy s vývojovými díly, kvůli kterým se musela zastavovat výrobní linka a které naháněly strach i silnějším zahraničním konkurentům.

Před několika lety se obě auta dostala do České republiky, k soukromému majiteli, který je obě nechal zrenovovat do původního originálního stavu i s originálními polepy. Povedlo se a Faster magazine byl u jednoho významného shledání, když se Willi Obermann se svým synovcem Dirkem, přijeli po téměř třiceti letech na "své" závodní škodovky podívat.

Foto: Archiv Garáž.cz

V novém čísle Faster magazine toho však najdete podstatně více. Především také setkání dvojice generací BMW M3. Ta nejnovější dostala znovu řadový šestiválec, který se poprvé jakožto atmosférická varianta objevil v devadesátých letech u generace E36. Porovnávali jsme tak, kam se ubral automobilový vývoj sportovních vozů v Mnichově za posledních více než 20 let. Neméně zajímavé bylo setkání s jedním z nejkrásnějších aut celé historie. Posadili jsme se za volant Jaguaru E-Type Serie I ze začátku šedesátých let.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pro příznivce motorsportu tady máme dvě třešničky na dortu. Jednou z nich je slavný vytrvalostní závod 24h Spa, který se jezdí na úžasném, ale zároveň extrémně náročném okruhu Spa Francorchamps, jenž je znám především díky zatáčce Eau Rouge. Proti tomu je tady představení dakarského speciálu Ford Raptor, který byl postaven v dílnách Martina Prokopa. Tedy kromě představení jsme měli možnost zažít také svezení s tímto pekelným vozem, takže si můžete přečíst, jaké to je usednout za volant dakarského speciálu.

Foto: Archiv Garáž.cz

A nakonec uděláme radost všem příznivcům japonských vozů. Na Valašsku se sešla parta nadšenců, kteří vlastní zajímavé japonské sportovní vozy, a my jsme se na jejich setkání vyrazili podívat. Zároveň jsme tak měli možnost vyzkoušet Hondu S2000, několik variant kultovního roadsteru Mazda MX-5, jedno Subaru WRX z limitované edice RS, či raritní Nissan Sunny GTI-R! Předplatné časopisu Faster magazine najdete zde.

Reklama

Načítám