Hlavní obsah

Hyundai shazuje BMW ústy bývalého šéfa eMkového oddělení

Foto: Archiv Garáž.cz

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej? Na slovech bývalého šéfa BMW Motorsport sice něco je, ale tohle očerňování bývalého zaměstnavatele je jen chabým pokusem o laciný marketing. Co si o tom myslíte vy?

Článek

Albert Biermann se pustil nejen do BMW, ale i do Mercedesu. Z postu šéfa technického vývoje v Hyundai peskuje německé automobilky za přemíru chytrých technologií, které ovšem řidiči nic nepřinášejí a mají za úkol jen navýšit cenu. Všechno to sledování vozovky a bleskurychlé přizpůsobování podvozku, všechna ta zbytečná, vševidoucí elektronika a desítky procesorů, které jen zvyšují riziko poruchy. V novém Genesis G90 je prý takového hardwaru sotva polovina a přesto jezdí stejně pohodlně jako eSkový Mercedes. Řečeno slovy klasika: Tak určitě. Na druhou stranu první ohlasy menšího G70 vypadají více než slibně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je očividné, že si chce Biermann sám přihřát polívčičku, i za cenu toho, že se pustí do bývalých chlebodárců. Genesis potřebuje reklamu, protože ačkoliv by Korejci rádi cílili na stejné zákazníky, je jasné, že to bude ještě pár let a generací trvat, než se luxusních korejské vozy budou skloňovat ve stejné větě jako vlajkové lodě od Mercedesu, BMW a Audi. A ačkoliv s Biermannem v některých ohledech souhlasíme, nutno dodat, že řada těch kosmických technologií patří do příplatkové výbavy. Na druhou stranu jsme se právě dnes v redakci rozčilovali, že některé nejvýkonnější vozy už BMW vyrábí na truc jen ve čtyřkolce a přichází tak o zákazníky. Jistě, jenom o pověstnou hrstku, ale právě ta by se mohla přesunout k asijské konkurenci.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatím ale bude mít smůlu, protože vedení Hyundai potvrdilo, že v případě řady Genesis zatím nechystá žádný performance model posvěcený oddělením N. Pro Biermanna to musí být zklamání, protože autům z AMG a BMW Motorsport zatím nebude mít čím konkurovat. Možná i proto potřeboval trochu upustit páru. Souhlasíte s ním, nebo máte pocit, že jsou to jen marketingové kydy a nedáte na technologickou špičku v podobě např. eSkového Mercedesu dopustit?

Reklama

Načítám