Hlavní obsah

BMW i3s: Sportovní facelift nebo slepá ulička?

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatímco všichni ostatní hledí se svými elektromobily do budoucnosti, BMW se ohlíží za svými kořeny. Na jednu stranu je to zajímavý směr, ale jak říká jedno přísloví - příliš málo, příliš pozdě. Z tohohle hitovka nebude.

Článek

BMW i3 je autem, které rozděluje bavorské fanoušky na dva tábory. Pro jedny je to budoucnost, pro ostatní osudový přešlap mnichovské automobilky. My byli v redakci první ítrojkou docela nadšení - tedy tím, co v době své premiéry představovala - na dálku rozeznatelné auto, které se nepodobalo nejen jiným BMW, ale ani žádnému jinému autu na silnici. Krychlovitý futurismus s bambusovým interiérem a překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi. A jeďte se podívat do Německa a zjistíte, že jich po velkých (nejen bavorských) městech jezdí překvapivě dost. Jenže doba se pohnula a konkurence dnes nabízí technologicky pokročilejší auta, která... vypadají jako auta. Co na to BMW?

Foto: Archiv Garáž.cz

BMW i3s lze nazvat faceliftem, protože zvenku vypadá malé íčko v podstatě stejně. Plně LED světlomety a pár kouzel v interiéru člověka neohromí, stejně jako desetiprocentní nárůst výkonu na 184 koní, díky kterému se dostanete na stovku pod sedm sekund. Jenže i3s klame tělem. Ve skutečnosti je mnohem širší, má sportovní tlumiče a tlustší jsou i pneumatiky, což by podle slov automobilky mělo přiblížit i3s jízdně ke konvenčním BMW a poskytnout tak majitelům dvojkové a trojkové řady příležitost, jak konečně zezelenat. Nikoliv závistí, prostě aby mohli přeběhnout na druhou stranu barikády a pořídit si elektromobil. Za zhruba stejnou cenu mohou být ekologicky progresivní. Jenže je tu samozřejmě háček.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ačkoliv kvitujeme s povděkem, že se snaží BMW model zatraktivnit a dokonce mu dát trochu sportovního ducha, konkurence je prostě o tolik dál, že cokoliv mimo razantní překopání celého konceptu prostě nebude fungovat. S dojezdem 160 km (280 km s malým motůrkem, který je ovšem za příplatek a ubere trochu té zeleně) už se dneska můžete jít klouzat. Běžně si lze pořídit auto se skoro dvojnásobným dojezdem (e-Golf) a na obzoru jsou vozy, které zvládnou 400 a časem až 600 km. Jako by BMW nechtělo na i3 plýtvat talentem a zdroji. Dává to smysl, protože jestli bude mít i5 lákavější křivky a delší dojezd, bude to jasná volba. Do budoucna ale vůz o cenovce, rozměrech a dojezdu i3s nemá v segmentu co dělat. Ostatní ho totiž roznesou na kopytech i s jeho rádoby sportovní DNA.

Reklama

Načítám